poorten camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
99
Sedert meer dan een jaar heb ik twee bewakingscamera's (Maginon) die ik via internet kan bekijken.
Deze werkten al de tijd ononderbroken en stelden geen enkel probleem, tot nu recentelijk.

In een tijdspanne van drie weken was het tweemaal voorgevallen dat ze niet meer via internet
konden worden aangesproken. Aangezien dat telkens reeds meerdere dagen bleef duren heb ik telkens
de router een twintigtal minuten uitgeschakeld en vervolgens terug ingeschakeld.
In beide gevallen was daarmee het probleem opgelost (dus zonder ook maar iets te wijzigen aan
routerinstellingen of instellingen van de camera's).

Nu doet het zich weer voor. Nochtans zijn alle instellingen in de router nog steeds correct, meer bepaald
de opengestelde poorten (in de router) zijn onveranderd correct ingesteld.

Weet iemand wat hier de oorzaak kan van zijn?
 
Mogelijk worden de camera's van buitenaf bestookt? Het schijnt dat een hoop camera's van dit merk problemen bevatten met de beveiliging en misschien vind iemand het leuk om ze uit te zetten?

Tenzij de router ineens overbelast wordt door de camera's (oververhitting / slijtage / memory problemen) kan ik zo ook niets anders bedenken.
 
De camera's zijn zeker niet uitgeschakeld want binnen het eigen netwerk kan ik hun beelden zien nze sturen bij bewegingsdetectie
foto's door per e-mail.
Het lijkt alsof de routerpoorten niet werden geopend, maar dat is niet zo, meermaals gecontroleerd in de instellingen van de router.
Zoals vermeld, een tijdje de router uitschakelen (minstens enkele minuten) en terug inschakelen en alles werkt terug.
Na een tweetal weken perfecte werking is "het probleem" er dan terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan