Voorbeeld userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2017
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik zoek al een tijdje naar een manier om het maken van offertes eenvoudiger te maken.
Nu vul ik steeds op verschillende plaatsen in mijn Word document de naam van de klant in, net als de datum van zijn verblijf op meerdere plaatsen voorkomt. Ik had graag bij het openen van de 'blanco' offerte een pop-up scherm gehad waarin ik basis informatie zoals naam, prijs en data ingeef. Deze worden dan automatisch op de verschillende plaatsen van het document ingevuld, waarna ik verder aanpassingen kan maken indien nodig.
Heeft iemand zo'n voorbeeld? Dan kan ik dit aanpassen naar mijn eigen document.
Ik werk op een mac os x 10.6 met microsoft word for mac 2011. Op youtube vind ik wel instructievideo's, maar niet voor mijn mac versie of niet in het nederlands.

Bedankt voor alle hulp!
Anne
 
In beginsel werkt het vermoed ik ongeveer hetzelfde, want ik neem aan dat je gewoon VBA macro's kunt opnemen. Dus de codes zijn gelijk, vandaar dat er geen aparte Mac versies te vinden zijn. In het Nederlands moet er ook genoeg te vinden zijn, al zijn de commando's toch in het Engels, dus dan maakt het ook niet zoveel uit lijkt mij.
Je kunt het oplossen op een simpele manier, of op een nette, 't is maar hoeveel tijd je er in wilt steken. De simpele manier is: Maak ASK velden aan, die bij het openen van een document om een tekst vragen. Die vul je dan in, en de ingevulde waarden kun je met een REF veld dan elders in het document oproepen. Zo'n ASK veld ziet er zo uit:
Code:
{ ASK  Naam "Typ de naam" }
En in je document verwijs je dan naar dat ASK veld (dat hier "Naam" heet):
Code:
{ REF Naam }
En zo doe je dat voor alle gegevens die je in wilt laten voeren. Die Velden maak je m.b.v. het menu <Invoegen>, <Snelonderdeel>, <Veld>. Of je drukt op <Ctrl>+<F9> en je typt de codes ASK en REF zelf tussen de accolades. Is veel sneller.

De tweede optie is wat lastiger, want dan moet je een UserForm maken. Hier zet je dan de tekstvelden op die je na invullen in het document plaatst. In dit geval kun je beter met DOCVARIABLES werken, die dan de ingevulde gegevens uit het formulier krijgen.
 
Ok, dankuwel voor de hulp, ik ga eens proberen met de ASK en REF methode
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan