Tekstvak vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niba

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2017
Berichten
4
Weet iemand of het mogelijk is om een tekstvak op een vaste plek te zetten,
zodat het door een andere gebruiker niet per ongeluk van zijn plaats wordt verschoven?
Ik heb (denk ik) alles gecheckt en denk dat het niet kan... maar ja, misschien kan het toch wel? :)
 
Ik snap niet wat je bedoelt; een tekstvak kun je altijd verplaatsen als het als los object op een dia staat; is het een tekstvak in een diamodel, dan kun je dat nooit verplaatsen. Wel vullen uiteraard. Dus wellicht moet je een eigen diamodel maken met een tekstvak.
 
Hi OctaFish, bedankt voor je reactie.
In een nieuw eigen gemaakt diamodel heb ik nu een faketxt gezet.
In mijn slide is het tekstvak nu inderdaad niet te verschuiven, maar.... ik kan de faketxt ook niet aanklikken.
Ik ben van alles aan het proberen (vandaar mijn late reactie) maar krijg het niet voorelkaar om die txt wel invulbaar te krijgen vanuit het diamodel.
Is er soms een trucje dat je het wel kunt invullen?

Ik hoop echt dat dit mogelijk is :)
 
Een tekstvak kun je inderdaad niet invullen, tenzij je dat in het model zelf aanpast. Maar je gaf verder niet aan wat precies de bedoeling is, dus dan krijg je eerst een exact antwoord op je vraag. Het helpt als je andere bedoelingen hebt om die gelijk in de vraag te zetten :).
Je zou in dat geval niet een lege pagina moeten gebruiken, maar een pagina met een bruikbaar tekstvak zoals een titelveld. En dat pas je dan aan. Dan krijg je een tekstvak dat je (per dia) kunt invullen. Maar dan zie je die tekst dus niet meer terug op de overige dia's, want je moet dan per dia een tekst invullen. Weet niet of dat de bedoeling is...
 
Hoi OctaFish, Ik ben erachter pffff eindelijk :)
In iedergeval bedankt voor het meedenken.
 
YES! Dat is de bedoeling! Hartstikke bedankt nogmaals:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan