Oude interne HD wordt niet herkend als externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipmeister

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
51
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe SSD schijf geïnstalleerd. Nu wil ik mijn oude HDD gebruiken als externe schijf, ik heb hiervoor een case aangeschaft waar ik deze schijf kan plaatsen. Inmiddels werk ik met mijn nieuwe SSD en dit bevalt uitstekend als ik nu de case met daarin mijn oude schijf aansluit zie ik deze niet verschijnen bij 'Deze Computer' Als ik de hardware veilig wil verwijderen kan dit wel.

Heeft iemand een oplossing voor me zodat ik de nieuwe externe schijf alsnog kan gebruiken? Het is namelijk de bedoeling om op de nieuwe SSD een schone installatie van Windows te draaien en daarna de oude bestanden die ik echt nodig heb te kopiëren vanaf mijn oude HDD.

Alvast bedankt!
 
Slave of master heeft er niks mee te maken als het een SATA-schijf is, dat is iets uit het IDE tijdperk.
Kijk eens in schijfbeheer of de schijf daar zitbaar is en of hij wel een schijfletter toegewezen heeft gekregen ?
 
In schijfbeheer krijgt hij volgens mij geen schijfletter toegewezen en is dus ook niet zichtbaar. Het gekke is dat als ik de case aansluit Windows d.m.v. het geluidje aangeeft wel iets te herkennen op de usb poort. Als ik vervolgens hardware veilig wil verwijderen staat de case daar ook tussen.
 
In schijfbeheer krijgt hij volgens mij geen schijfletter toegewezen en is dus ook niet zichtbaar. .
Heeft weinig met elkaar te maken, schijf kan daar gewoon in staan zonder schijfletter, die per partitie wordt ingesteld overigens.
Staat hij daar niet en ook niet in apparaatbeheer?
 
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de HD wel in schijfbeheer te zien is, ik kon hem alleen moeilijk onderscheiden van de geplaatste SSD. Ik heb beide partities nu een eigen schijfletter gegeven en kan nu verder met hetgeen waar ik uiteindelijk naartoe wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan