• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pauzetijden inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipper64

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
12
Goedendag, in een bestand met wisselende tijden wil ik pauzetijden kunnen inbouwen. Het is een lijst met producten die in productie geproduceerd worden. Er zijn verschillende producten en die hebben een variabele tijd van gereed zijn. Nu moet als er een product klaar is rond 9 u dan moet er een pauze ingebouwd worden van 9 tot kwart over 9. De pauzetijd moet van 9 tot 9,15 en niet ongeveer. (Als dat kan:))

Kan dat met Excel formules?

Ik gebruik Excel 2013 NL
 

Bijlagen

  • MapH.xlsx
    47,3 KB · Weergaven: 46
Goedendag, in een bestand met wisselende tijden wil ik pauzetijden kunnen inbouwen. Het is een lijst met producten die in productie geproduceerd worden. Er zijn verschillende producten en die hebben een variabele tijd van gereed zijn. Nu moet als er een product klaar is rond 9 u dan moet er een pauze ingebouwd worden van 9 tot kwart over 9. De pauzetijd moet van 9 tot 9,15 en niet ongeveer. (Als dat kan:))

Kan dat met Excel formules?

Ik gebruik Excel 2013 NL

Ik heb eens naar je vraag gekeken maar kan je vraagstelling niet goed doorgronden.
 
Een product zal wel in productie geproduceerd worden.:d
maar wanneer moeten de pauzes ingelast worden? Bij verandering van artikel nummer of verandering van receptnummer of verandering van product?
 
met pauzetijd start in D1 en eind in E1 misschien deze formule
Code:
=ALS(EN(A1>=D1;A1<E1);E1;A1+B1)
 
Deze werkt op verandering van product.
 

Bijlagen

  • Kopie van MapH.xlsx
    48,5 KB · Weergaven: 36
Plongske, Het is het net niet. Zal proberen duidelijker te zijn.

Productvolgorde is geen dag hetzelfde, aantallen ook niet. Dus op artikelnr of receptnr kunnen we niet een formule baseren. Het enige dat vast staat is dat er pauzes zijn om 9:00 u (15 min), om 11:30 (30 min) en om 14:00 u ( 15 min). Wat ik zoek is dus een formule die kijkt naar een tijd omstreeks 9:00 u of 11:30 en daar dan een pauze aan koppelt die om 9:00 ingaat. Stel product a is klaar om 8:49, volgende (b) begint om 8:51 en duurt 28min, dan moet er een pauze inkomen die laat zien dat product b 15 min plus 28 min later klaar is. etc.
 
De laatste uitleg heeft heet voor mij duidelijk gemaakt, denk ik toch...

oplossing in bijgevoegd bestand met hulpkolom
 

Bijlagen

  • MapH-1.xlsx
    46,3 KB · Weergaven: 35
@Remlo,

Je formule werkt goed, alleen als ik de tijden bij elkaar op wil tellen krijg ik een kringverwijzing. Eindtijd van product a (komt een pauze tijd bij) wil ik opgeteld hebben met pauzetiijd (hetzij een kwartier of een half uur.)

Wat doe ik fout? Bekijk bijlage MapH-1.xlsx
 
Schipper64,

Je tijd wordt opgehaald uit een ander bestand. Hierbij tel je tijd bij van kolom L rij-1.

Heb dit in bijgevoegd bestand uitgelegd.
Indien niet duidelijk vraag je maar verder.
 

Bijlagen

  • MapH-1 (1).xlsx
    56,4 KB · Weergaven: 49
@Remlo,

Het is klaar. Ik was uitgegaan van tijd gereed en ben nu zoals jij zei gaan koppelen met begintijd volgend item.
Super bedankt.

Schipper64
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan