MKV om naar AVI met WinAvi Video Convertor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hoe zet ik MKV om naar AVI met WinAvi Video Convertor zonder dat het beeld verkleind wordt?
Ik wil het bestand op mijn tv (80 cm) afspelen. Het MKV-bestand is beeldvullend maar als ik het omzet naar AVI heb ik (hele dikke) zwarte randen. Wat moet ik instellen om dit te voorkomen?
 
Als de MKV goed werkt, wat is dan je reden om deze te converteren naar AVI?
 
Omdat het bestand te groot is voor de usb-stick (> 4 GB). Ik weet dat je de stick kunt formatteren naar NTFS maar dan doet de stick het niet in mijn tv. Daarnaast kan ik dan (bij bijv. muziekprogramma's) het volume aanpassen. Derde puntje is dat mijn externe back-upschijf wel erg snel vol loopt met hele series in die grote MKV-bestanden.
 
Kijk misschien even onder stap 5 : Klik en experimenteer even wat met de video (output) instellingen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je maar dat had ik al gelezen en dat is juist mijn vraag. WAT moet ik hier dan aanpassen?
Het duurt een eeuwigheid om iets om te zetten dus even snel iets uitproberen is geen optie.
 
Geen idee, ik heb nog nooit een .mkv naar .avi omgebouwd. Als jij een hele kleine .mkv download (100 Mb of zo) dan kun je naar hartelust 'spelen' met de diverse instellingen en duurt het omzetten imho niet zo vreselijk lang en heb je binnen no time de oplossing gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Of schaf voor 4 tientjes de Chromecast aan. Dan kan je alles dat maar ergens in je netwerk staat op je TV afspelen. De bediening kan vanaf je PC, laptop, telefoon en tablet. Zo blijf je dan ook de kwaliteit van de MKV houden.
 
Ik dacht dat was om te streamen? Hoe speel ik daarmee bestanden af die op mijn laptop staan? En als dat gaat hapert dat niet over wifi?
Daarnaast is hiermee mijn ruimteprobleem niet opgelost...
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik niet anders meer. En wat ruimte betreft kan je uiteraard alle HD ruimte die je hebt gebruiken. Mijn films staan op m'n eigen PC en op een NAS. Op m'n PC kan ik gewoon een film kiezen en aangeven dat deze via de Chromecast afgespeelt moet worden, op m'n TV dus. Dat werkt perfect en zonder haperen. Er zijn films bij van 15GB en die worden zonder een enkel probleem afgespeelt.
 
Dat klinkt goed! En hoe communiceert mijn laptop (met externe harde schijf waar alle films etc. op staan) dan met de Chromecast? Heb ik daar nog iets speciaals voor nodig op mijn laptop?
 
De Chrome browser met de Chromecast plugin. Daarnaast heb ik zelf de Plex Mediaserver geïnstalleerd voor het maken van bibliotheken om films en series netjes in categoriën in te delen. Ook Plex kan communiceren met de Chromecast. Plex vind ik fijn in gebruik maar er zijn meer van dat soort programma's maar oof ze ook zo eenvoudig met de Chromecast verbinden weet ik niet. Ik gebruik de gratis editie.

Plex voor Windows:
https://www.plex.tv/apps/computer/windows/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan