Euro teken op de 5 aanslaan (met logitech g710+ toetsenbord)

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Logitech g710+ toetsenbord. Op dit toetsenbord zit een euroteken op de 5. In Word kan ik met ctrl+alt+5 een euroteken typen. Maar ik zou het fijn vinden ook een euroteken in bijvoorbeeld Excel, Sublime tekst of mijn browser te kunnen typen. Helaas heb ik na flink Googlen niet kunnen achterhalen hoe ik het euroteken daar kan typen anders dan hem ergens vandaan te kopieerden of met alt+vage code die ik iedere keer op moet zoeken als ik hem wil gebruiken.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en alvast bedankt :thumb:
 
In Excel is het een kwestie van celeigenschappen, financieel, symbool, Euroteken en in je browser is het de Alt Gr toets en dan de 5 indrukken.
 
Laatst bewerkt:
gast0225 bedankt voor je reactie,

ALTGR+5 werkt niet. Ik ben dit hele lijstje al af gegaan maar alleen die vage code werkt en alt+ctrl+5 werkt alleen in Word.
Ik vind het gek dat er een euroteken op de 5 zit die ik buiten Word niet aan kan slaan. Wat zie ik over het hoofd?
 
Waarom is ALT+0128 een vage code? Dat werkt overal en zo lastig is die niet om te onthouden als je het vaker gebruikt.
 
Edmoor bedankt voor je reactie,

Dat ben ik deels met je eens. Het hele punt is dat ik eens per maand het euro teken nodig heb en het dan al vaak ben vergeten. Het kost niet veel tijd om het op te zoeken maar is toch irritant. En als er een euro teken op het toetsenbord zit verwacht ik dat die werkt(ook buiten Word).
 
Dat ben ik met je eens, maar het is nu eenmaal niet zo helaas.
 
@coolbartman12 : die werkt ook buiten Word en wel in je browser(s). Ook in Powerpoint, Oulook en Publisher werkt de Alt Gr + 5 om het € teken te krijgen. Als jij de een of ander exotische browser hebt dan zal mogelijk daar aan liggen (of aan getweakte instellingen binnen de browser en / of keyboard software), maar hier werkt de Alt Gr + de 5, zowel in genoemde Office applicaties, alsmede binnen : Explorer, Edge en Chrome. Zelfs als ik een Dosschermpje open (opdrachtpromt) werkt de Alt Gr + 5 om het Euroteken te krijgen.

Het zou ook te wijten kunnen zijn aan de taal / toetsenbordinstelling van je computer.
Check rechtsonder of de Taal Nederlands is en de Toetsenbordindeling op VS internationaal staat.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik google chrome als browser. Ik weet niet waarom het niet werkt. Misschien iets ergens verkeert ingesteld? Ik heb net nog even geprobeerd met Ubuntu want daar zit een hele duidelijke optie bij toetsenbord voor een toetsenbord met een euro op de 5 maar daar kon ik helemaal geen euro tevoorschijn toveren. niet eens met alt+0128.
 
Zie vooral ook nog even de laatste 2 regels van mijn vorige bericht. Als het bij mij werkt (en bij miljoenen anderen) dan moet het ook bij jou werken.

taal.jpg
 
Laatst bewerkt:
TOP. Ik wist dat ik ergens in de instellingen iets over het hooft zag. Mijn toetsenbord stond op Verenigde Staten. ik heb hem net aangepast naar Verenigde Staten (internationaal).
Deze optie is te vinden als volgt:

start>instellingen>tijd en taal>Regio en taal>klik op je huidige systeem taal>opties>toetsenbord toevoegen.

Ik snap niet dat ze niet gewoon een toetsenbord sectie ergens op een duidelijke plek konden zetten maar oke dan.

gast0225 bedank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan