Toetsenbord hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Berichten
509
Ik ben bij iemand geweest die heeft problemen met het toetsenbord van haar laptop. Sommige toetsen werken vaak niet goed. Zoals bijv. De G H O : .

Instellingen van toetsenbord staan goed, heb gekeken voor drivers was niks te vinden.

Ze heeft een compaq presario cq71.

Heb gescant mwt ccleaner, malwarebytes, otc.

Wat kan dit zijn?
 
Wat versta je precies onder "werken vaak niet goed"?
 
Laatst bewerkt:
Als diegene bijv. Een bericht aan het typen is, dan staan bepaalde letters en tekens er vaak niet bij. Heel soms pakt ie ze wel in een keer.

Voorbeeld: ik eb oed eslapen. Dat hij de G en de H niet pakt.

Ligt ook niet aan viezigheid onder de toetsen.
 
Als het vaak (altijd) om dezelfde letters gaat, dan ben ik bang voor een defect.

Test ook eens in de veilige modus of het euvel zich voordoet. Zo ja, dan is de kans érg groot dat het idd. een defect betreft. Werkt het in de veilige modus allemaal prima, dan gaann we naar een volgende mogelijke probleem oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Laptop opstarten van een Linux Live-cd en dan eens in de browser kijken of betreffende toetsen daar ook haperen...
Als dat zo is kan het zijn dat de flatcable van het toetsenbord geen goed contact maakt of, afhankelijk van de leeftijd van de laptop, het toetsenbord versleten / deels defect is.
In dat geval moet er een nieuw toetsenbord in..
Wat zoiets kost ( excl montage ) => Google-resultaten.
 
Hallo

Probeer eens of het helpt om de keyboardconnector eens opnieuw in/uit te pluggen.

Stof , etc ... in deze connector kan ook dit fenomeen veroorzaken.

Mocht er toch vochtinsijpeling geweest zijn , zal dit duidelijk te zien zijn op onderzijde keyboard , alsook op de onderliggende metalen bescherming motherboard.

Mocht het keyboard defekt blijken te zijn :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ard&rt=nc&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m1684

Controleer uiteraard of de keyboardlayout goed is , alvorens aan te kopen ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan