harde schijf koppelen aan router Netgear WNDR3700v2 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Berichten
51
Het lukt mij niet een harde schijf via mijn router zichtbaar te krijgen in mijn thuisnetwerk.
De setup is als volgt:
-modem van Ziggo (cisco EPC3212, das een oudje, zonder wifi maar van de nieuwe versies hoor ik ook niet veel goeds.....).
-daarop aangesloten de router van Netgear, WNDR3700v2 dus. Die gebruik ik voor m'n draadloos en bedraad netwerk. Laatste firmware staat erop.
Dat werkt voor mij prima, stabiel en eigenlijk nooit problemen :thumb: en afkloppen...:p

Daarbij heb ik een Iomega Stocenter ix2. Die is ooit een gecrashed en is nu feitelijk een gewone harde schijf (die ene van de twee die niet was gecrashed).

Die wil ik dus graag in mijn netwerk hangen en gebruiken als back-up. Dat probeer ik te doen door hem aan te sluiten op een van de LAN aansluitingen van de netgear.
Als ik inlog in de netgear zie ik die ook netjes verschijnen, datzelfde als ik via Netgear Genie (dashboard) kijk.
Echter in mijn thuisnetwerk komt die niet terug, wel de PC's die zijn gedeeld en een 'lege' readyshare (overigens in Genie de melding dat de router readyshare niet ondersteund).

Ik heb ook een andere losse harde schijf op de USB aansluiting van de router aangesloten: die komt in geheel niet terug, ook niet als ik inlog in de router. Die werkt wel: aangesloten op de laptop gewoon benaderbaar.

Ongetwijfeld doe ik iets niet goed of snap ik het niet ... :shocked::eek: maar wat dan?? :rolleyes:

Ik heb me ook wel eens laten vertellen dat de volgorde van opstarten en aankoppelen er mee te maken kan hebben?

Benieuwd, groet!
 
Het is voor mij onduidelijk hoe je de oude nas hebt ingesteld? Wat als je vanaf een computer in het netwerk direct met het IP van de NAS verbind?

Voor het direct aansluiten van de harddisk: die zou op readyshare te zien moeten zijn. Echter moet de harde schijf dan wel van genoeg stroom voorzien zijn. Soms is het probleem dat de USB poort niet genoeg vermogen kan leveren voor een schijf.

De originele firmware van netgear is zo lek als een mandje overigens. Ik ben op een gegeven moment overgestapt op openWRT en dat was echt wel een verademing, maar dat is een hele andere orde van oplossing dan waarnaar je zoek.
 
Dank voor je reactie Wampier,
De oude nas is nu niet meer dan een harde schijf, IP benaderen lukt niet (lukt MIJ niet, wat niet perse wat zegt :d)

Reayshare is leeg, ik zie de schijf alleen terug op het dashboard. Zie knipsel, ik heb hem de naam iomega gegeven. In de router zelf ook zichtbaar als bedrade aansluiting.

De schijf (Iomaga) heeft een eigen voeding, of dat genoeg is..?? Overigens heb ik hem niet op USB maar LAN poort aangesloten
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    23,1 KB · Weergaven: 75
Als die zichtbaar is via de LAN poort moet die nog netwerk mogelijkheden hebben, niet alleen een schijf, anders is dat niet mogelijk.
 
Oke, begrijp ik. Hij is wel zichtbaar maar heeft geen netwerkmogelijkheden meer (denk ik, check ik..)
Dan is de andere optie via de USB aansluiting van de router: dat zou moeten werken dan lijkt mij maar daarvoor geldt eigenlijk hetzelfde: kan ik ook niet benaderen. Die zie ik ook niet terug in dashboard en in de router terug (dwz de andere schijf, de Iomaga heb ik nog niet geprobeerd (vraag me af of die een werkende usb heeft ook).

Je zegt: "Echter moet de harde schijf dan wel van genoeg stroom voorzien zijn. Soms is het probleem dat de USB poort niet genoeg vermogen kan leveren voor een schijf." Daar kan ik weinig aan veranderen lijkt mij?

Ik ga sowieso de voormalige NAS (Iomega) nog via de USB proberen en ook de HD die ik eerder al probeerde.

Is het overigens zo dat het inderdaad kan zijn dat het invloed kan hebben als e.e.a. opnieuw en in goede volgorde wordt opgestart?
 
In principe zou het gewoon moeten werken. Ik heb mijn WNDR vorig jaar vervangen na jaren trouwe dienst maar de keren dat ik readyshare heb gebruikt was het gewoon aansluiten en gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan