Afbeelding wordt niet meer verstuurd bij een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eindjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2017
Berichten
3
Hallo,

Op mijn werk werken we nog met access 2003 (ja, ik weet het, dat is wel erg oud!)

Nu werkt alles eigenlijk prima, alleen is er een klein probleem, waarvan ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Als we een rapport versturen naar een email adres, dan krijgt de ontvanger keurig een rapport met de gegevens die daar in staan, behalve het bedrijfslogo.
In ons voorbeeld die wij krijgen als de mail verzonden word, staat het logo er wel, maar de ontvanger ziet hem niet.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat de afbeelding (logo) erin blijft staan, zodat de ontvanger het logo kan zien.

Als we het rapport uitprinten dat staat het logo er wel.

We versturen het rapport trouwens als een .rtf

Alvast bedankt!
 
Is het plaatje misschien gekoppeld? In dat geval kan de ontvanger er niet bij, want die kan natuurljk niet op jullie netwerk komen.
 
Nee heb plaatje is niet gekoppeld. Hij staat op ingesloten.
 
Kun je zo'n mailtje posten? En heb je de eigen Microsoft viewer al geprobeerd? Mits de ontvanger die ook gebruikt, is dat ook prima te doen.
 
Ik heb geen verstand van Access. Ik heb wel meegemaakt dat een logo niet werd weergegeven. Dit lag aan de beveiliging.
Deze en volgende nog gevonden.
 
Was inderdaad een vervolgvraag, namelijk: heb je dat bij alle verzonden mails, of bij een (of een paar) personen/klanten?
 
Thnx, voor de reacties.

Ik ga hier mee aan slag. Jullie horen van mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan