webbrowser videos out of sync (geluid loopt achter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicola5

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
14
Sinds ik de upgrade van win8.1 naar win10, heb gedaan loopt het geluid achter in browser videos,
ik heb al verschillende webbrowsers getest firefox,microsoft edge, en google chrome die ik standaard gebruik.


de achterstand van het geluid variërend ook. Soms is het nauwelijks te zien andere keren wel.

al de drivers op het systeem hebben de laatste versie
verder heb ik geen idee wat ik kan doen
ik kijk veel videos op youtube daar merk ik het vooral, maar heb het ook op netflix

Ik heb dit probleem dus alleen in browsers. videos op hdd spelen goed af, bij games heb ik er ook geen last van.

iemand misschien suggesties?

bedankt voor de eventuele reacties!



i7 3770.
gtx 1060 6 gig
16gig ram
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:

Stap 1:
stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
Combineer [windowstoets & r] > typ: control sysdm.cpl,,3 > Klik op Instellingen bij Prestaties > Geavanceerd > Wijzigen > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten.
Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.


Stap 2:
  • Combineer [windowstoets] & r → typ: mmsys.cpl
  • Klik op eigenschappen van het standaardapparaat
  • Klik op tabblad Geavanceerd
  • Wijzig in het uitrolmenu de samplefrequentie en kijk of er verbetering is
 
Ik heb de 2e stap uitgevoerd, zonder succes

ik heb windows draaien op een ssd.. maandje terug de update uitgevoerd van 8.1 naar windows 10,
en sindsdien heb ik het probleem,

een optie die ik heb is teruggaan naar windows 8.1 maar dat wil ik liever niet..

bedank voor je reactie!
 
Ik heb zojuist een nieuwe driver gevonden en geïnstalleerd voor realtek high definition audio
en het probleem lijkt opgelost te zijn!
 
De meeste computers kunnen zonder Realtek stuurprogramma. Windows herkent dan de geluid chips en levert even zo goed geluid. Problemen met de belasting door Realtek zijn van alle tijden.

U zou kunnen controleren wat er nog meer op de computer opstart dat u niet zou willen gebruiken met AutoRuns. Malware en Spyware is op deze manier ook te vinden. Zoek daarvoor de onbekende namen met Google en maak het liefst ook notities.

Systemen met weinig rekenkracht of toch te veel achtergrondprocessen kunnen op YouTube zijn gediend met het spelen van Flash video in plaats van de nu standaard HTML5 video's. Er zijn mogelijkheden om dat om te schakelen, hier noem ik de add-on Toggle-html5-video. Dit plaatst hiervoor een knop op de adresbalk.

In het stuurprogramma van de grafische kaart kan u misschien spelen met de knop Snelheid < > Kwaliteit.

Bij een probleem met grafische drivers zouden vensters slecht schuiven en pagina's moeilijk gaan scrollen. Succes.
 
het probleem is nog steeds weg dus ik neem aan dat de driver update toch iets heeft veranderd..

Het was een driver update van rond de 200 mb, ik gebruik het programma Driver Easy pro.
ik scan regelmatig voor driver updates. in de hoop om een fix te vinden voor het probleem wat ik had

ik kwam nog een interessant artikel tegen met een hoop comments van mensen die het zelfde probleem hebben/hadden
(vrij oude berichten) toen ze de upgrade hadden uitgevoerd naar windows 10

http://www.digitaltrends.com/computing/windows-10-streaming-problems/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan