Boodschap verouderde versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmdijkstra

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Berichten
9
Ik werk met Windows 10 en Microsoft office 2007. Nu heb ik een database gemaakt en wanneer ik een invoer scherm (Formulier) wil openen geeft Access de boodschap dat ik minimaal versie 14.0.0000.0000 moet gebruiken en ik gebruik 12.0.6735.5000.
Nu heb ik Service package 3 ge-installeerd maar Access blijft de boodschap geven. Wie kan mij verder helpen. Ligt het misschien aan Windows 10?
Mvg,
Joh. Dijkstra
 
Laatst bewerkt:
Er zit vermoedelijk ergens een verwijzing naar een bibliotheek die in je vorige Windows versie een lager nummer had. Hoop nullen trouwens :). Je kunt de db eens proberen te compileren vanuit het VBA venster, meestal vind je dan de plek wel waar het fout gaat. Kan overal in je db zijn, hoeft dus niet op dat specifieke formulier te zijn. En kijk dan gelijk, als je toch in het VBA venster bent, naar de bibliotheken (<Extra>, <Verwijzingen>). Wellicht staat daar een bibliotheek met een melding (ONTBREKEND meestal) die je dan kunt verwijderen en vervangen door de gelijknamige versie met het juiste versienummer.
 
Melding Compatabiliteit probleem

Hallo Octafish,

Ik heb je advies geprobeerd op te volgen maar als ik de database open in Access 2007 en daarna de knop Visual Basic open en onder Foutopsporing de tab "naam database compileren" activeer, dan gebeurd er niets.... De kleur van de regel "naam database compileren" veranderd maar er gebeurd niets.
Kijk ik onder Extra en Verwijzingen dan staan daar onder Beschikbare verwijzingen, 3 beschikbare verwijzingen aan gevinkt: Visual basics for applications, Microsoft Access 12.0 object library en OLE automation.

Mvg,
Joh. Dijkstra
 
Als de db naam grijs wordt, dan is het compileren klaar en zitten er geen fouten in de db. Dus dat is alleen maar goed :). De bibliotheek <Microsoft Access 12.0 object library> hoort bij Office 2007 en dat is dus prima. Maar raar dat hij dan om de 2010 versie vraagt, want dat zou niet moeten.
Eventueel kun je een nieuwe db maken, en alle objecten er in kunnen importeren. Dan heb je een correcte 2007 versie die goed zou moeten werken. Moet je nog wel de relaties denk ik op nieuw maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan