DVD of CD -Rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

knirfle

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
16
Hallo,

Sinds ik Windows 10 pro heb geïnstalleerd gebeurd er het volgende:
als ik een cd of dvd in de lade doe en sluit kreeg ik eerder even daarna de inhoud te zien.

Nu zie het ladelampje branden maar verder gebeurd er niets.
Als ik vervolgens naar de verkenner ga en naar de bestemde cd

dvd rom ga zie ik daar wel de bestanden en kan ik deze ook gewoon benaderen.
Tot zover niets aan de hand.
Maar waar kan ik instellen dat de cd dvd rom meteen de inhoud laat zien. Omdat het eerder wel gebeurde.

Ik hoop dat iemand me dat kan vertellen.

Met groet, Johan
 
Hoi Alfred, deze instellingen helpen niet om na het sluiten van de lade de inhoud meteen te laten zien. Lampje van dvd rom gaat wel branden en even later weer uit maar verder gebeurd er niets.

Nog bedankt voor jouw reactie.
 
Vraag verplaatst naar de juiste sectie.
 
Hoi Alfred, ik heb de dingen gedaan die door jou en Microsoft aanbevolen waren maar niets helpt.
Ik kan nog 2 dingen doen: een schone instal van windows of een systeem kopie die ik nog niet zo lang geleden maakte, terugzetten.
Ik weet alleen niet meer of die drives toen goed draaiden of niet. (je bent dan zo druk bezig met alles opnieuw op de pc te zetten, daar let je dan even niet op) Er zitten in deze pc een bluray brander en 2 dvd recorders/branders.
Dat merk ik dan nog wel. Die schone instal van Windows 10 daar denk ik nog even over na, het gaat niet zoals ik gewend ben maar het is te doen (na invoering van een schijfje even wachten en dan naar de verkenner gaan om een bestand of film aan te klikken "met de hand"

In ieder geval nog bedank voor het meedenken en als je nog een goede tip hebt hou ik me aanbevolen.
 
Onder voorbehoudt dat ik zelf geen Windows 10 en dat probleem niet heb.
Een aanpassen van het register is dan kennelijk een logische volgende stap.
Op de onderstaande site wordt verteld hoe en wat maar er wordt ook een .reg bestand aangeboden welke uitgevoerd kan worden en dan automatisch de wijzigingen naar het register kopieert. Log in met administrator rechten. Een backup van het register wordt gemaakt met een systeemherstelpunt. Verder: download geen aangeboden software en doe geen on-line scans. Op het Internet is trouwens meer te vinden over "10" "Autoplay" en "Registry."

https://appuals.com/autoplay-not-working-on-windows-10
 
Hoi Alfred,

bedankt nogmaals.

Ik heb het register aangepast op de beschreven wijze.
2 van de branders doen het nu: ik krijg de melding na invoeren schijf wat ik wil doen met de inhoud.
Zover werkt het weer .
Een van de branders doet dat niet. Heb er nog de laatste firmware voor gehaald in geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen, die werkt dus niet. (Er kunnen we schijfjes mee gebrand worden, dus kapot is ie niet.

Enfin, 2 doen het dus weer naar behoren.

Dank voor de hulp, ik heb er weer e.e. van en mee geleerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan