• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Btw formulering

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello

ik heb het volgende "probleem"

voor de berekening van de BTW zijn er 4 mogelijkheden.

1: 0% btw
2: 0% btw (btw verlegd)
3: 6% btw
4: 21% btw

btw verlegd is bij factuur naar het buitenland en 0% Btw is voor klanten die vrijgesteld zijn van btw

ik werk met een keuzelijst in cel B10 die de info haalt uit Kolom M

in cel B10 mag enkel het BTW percentage komen te staan. Als het om verlgede btw gaat, dan moet het woordje "Verlegd" in cel C10 komen te staan.

Als ik echter in de kolom M 0% (Verlegd) bi zet dan komt in mijn keuzelijst ook effectief 0% (verlegd) te staan en dat is dus niet de bedoeling. Komt daar ook bij dat ik dan met de cel BTW niet meer kan rekenen als er 0% (Verlegd) in cel B10 staat.

iemand enig idee hoe dit is op te lossen?


alvast bedankt

Marc

PS in bijlage een voorbeeld bestandBekijk bijlage voorbeeld btw berekening.xlsx
 
Een poging in bijlage. Hoop dat ik je goed begrepen heb...
 

Bijlagen

  • voorbeeld btw berekening (AC).xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 26
Een poging in bijlage. Hoop dat ik je goed begrepen heb...

AlexCEL! Geweldig! dit is het voor 95%. bedankt! nu begrijp ik al een heel pak meer ook (dankzij de isgetal functie die je gebruikt en ik nog niet kende)

nu vraag ik me af of het in Excel (zonder vba want ik gebruik excel voor mac) ook kan dat als er uit de lijst "0% (verlegd) wordt gekozen er in de cel B10 gewoon 0% komt te staan en de omschrijving "(verlegd)" in cel C10 komt te staan. Of is dat zonder vba niet mogelijk?

alvast bedankt

Marc
 
Marc,

is dit een oplossing?
 

Bijlagen

  • voorbeeld btw berekening (AC-HS).xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 27
Of wellicht dit?
Code:
C10: =ALS(B10=0;"(verlegd)";"")
 
thx! beide oplossingen kunnen uiteraard. beide "formules" in cel C10 komen op het zelfde neer blijkbaar

bedankt voor de tips!

Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan