• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printfunctie met paginaselectie (macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qaukle

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
24
ik heb 7 pagina's die ik nooit altijd hoef te printen.

nou wou ik graag een keuze menu hebben waarbij je de te printen pagina's kan selecteren om vervolgen met een klik op de knop de geselecteerde pagina uit te kunnen printen.

als iemand hier iets op weet hoor ik het graag, ook als je iets weet wat er op lijkt.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Kies blad en print.xlsb
    20,2 KB · Weergaven: 45
ja zo iets alleen dan per pagina ipv per tab, er staan namelijk 7 pagina's onder elkaar.

ik heb al wat geprobeerd met het laten selecteren maar dat werkt ook niet.
 
Als ik het goed begrijp heb je één tabblad met 7 pagina's.
 
ja dat klopt, die staan onder elkaar en daar wil ik die keuze functie dus opzetten om te kunnen kiezen welke van de 7 je wil printen.
vaak heb je namelijk maar 3 of 4 van de pagina's nodig maar welke verschilt nog vaak.
 
Zijn dat pagina's met een harde- of zachte pagina-eindes? En hoe heb je dat "selecteren" zelf voor ogen? Hoe weet je welke pagina's je wilt afdrukken?
 
volgens mij zachte pagina eindes heb daar namelijk verder niet wat apparts voor ingesteld.

met een macro had ik dat je een selectie van de pagina maakte waarna je de opdracht kon geven met een macro om de selectie te printen.
alleen hierbij kan ik maar een pagina tegelijk selecteren want als ik een tweede selecteert verdwijnt de eerste.
 
Misschien kan je toch werken met print area's?
In het voorzetje zou het stuk A1 I50 worden geprint. (of alles)
Zo kan je onbeperkt print area's instellen.
 

Bijlagen

  • selecteer printdeel.xlsb
    20,2 KB · Weergaven: 56
Plaats het bestand eens. Dan kan er iemand naar kijken of er logica inzit wanneer wat wel en niet afgedrukt moet worden.
 
ik kan dit document door veiligheid/geheimhouding redenen helaas niet delen.
alvast bedankt voor de reacties en ideeën, heb iemand gevonden die dit voor mij gaat proberen op te lossen.

mocht het nog niet gelukt zijn laat ik het wel weten :thumb:
 
Je bedoelt in plaats van pagina's waarschijnlijk werkbladen / sheets.

Je kunt ieder voorbeeldbestand plaatsen zonder gevoelige gegevens, maar met de struktuur van het origineel.

Stel daarmee ook anderen in staat van jouw vraag en de aangedragen oplossingen iets op te steken van Excel c.a.

Bijv.
 

Bijlagen

  • __printing selection snb.xlsb
    18,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Als alle pagina's op 1 blad staan dan bv zo. Met dank aan snb voor het bijzondere voorbeeldbestandje:d

Code:
Sub VenA()
For Each ar In Sheet3.Columns(1).SpecialCells(2).Areas
  If ar.Cells(2, 2) <> "" Then ar.CurrentRegion.PrintPreview
Next
End Sub
 

Bijlagen

  • __printing selection snb1.xlsb
    20 KB · Weergaven: 45
dank voor jullie hulp, ik heb het laten doen door iemand die ik eerst niet kon bereiken.
 
Nu je dan weer kontakt hebt kun je de oplossing hier plaatsen.
Dat is de funktie van een forum (alle nieuwe bezoekers) en wel zo synmpathiek in de richting van degenen die jou gratis geholpen hebben.
 
als ik er om denk zal ik dat morgen even doen, alleen krijg je dan wel een kaal bestand met alleen de macro's er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan