Shoppingcart

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredVeren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
3
Hoi allemaal!
Voor een cursus heb ik een opdracht waarbij ik een winkelmandje moet maken. Althans, de start is om in ieder geval te starten met de logica voor 'free shipping' boven een bepaald bedrag (die is variabel, maakt dus niet zoveel uit).
Op de een of andere manier loop ik hier op vast en moet dit erg simpel zijn volgens mij. Het gaat hier dus ook (nog) puur om de bepaling of een product wel of niet gratis verzonden kan worden. Deze zal ook automatisch getest moeten worden uiteindelijk, maar daar moet ik ook even naar kijken hoe ik dat inregel.

Ik heb wat libraries gevonden voor volledige shoppingcart implementaties, maar dat is veel te complex voor dit stuk aangezien het hier alleen om bovenstaande logica gaat..
Heeft iemand van jullie hier misschien een simpele oplossing voor? Hierna komen nog wat opdrachten om hierop verder te werken, maar het gaat me nu vooral even om de basis, de rest moet ik gewoon zelf kunnen ;-) Voelt een beetje suf haha..
 
Ik besef me net dat ik hem overigens onder de verkeerde kop heb gezet. Rookie mistake, maar hij had onder Java moeten staan :') Officieel gezien moet ik het in Java doen, maar alsnog ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe 'jullie' het hier in JS zouden regelen.

Anyway, daar wil ik jullie eigenlijk niet mee lastigvallen, dus in feite kan deze worden gesloten :)
 
Opzetje in JS
Code:
<style>
.cart_summary {width:280px; margin:30px auto; font-family:arial,sans-serif; background:#eee;}
.cart_summary div {width:100%; margin:5px 0; text-align:right;}
.cart_summary span {display:inline-block; width:50px; font-weight:bold;}
</style>

<div class="cart_summary">
  <div>Producten incl. BTW € <span id="cart_products">41.79</span></div>
  <div>Verzendkosten € <span id="cart_shipping"></span></div>
  <div>Totaal incl. BTW € <span id="cart_totalcost"></span></div>
</div>

<script>
var products = parseFloat(document.getElementById("cart_products").innerHTML);
var shipping = 0;
if (products < 42.50) shipping = 4.95;
var totalcost = (products + shipping).toFixed(2);
document.getElementById("cart_shipping").innerHTML = shipping;
document.getElementById("cart_totalcost").innerHTML = totalcost;
</script>
Misschien kan je het idee omzetten naar Java.

Suc6 met je cursus. Have fun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan