Verwijzen naar gegevens uit een Internet tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
In Excel kan je Internettabellen importeren en hernieuwen en daar dus info (bv een wisselkoers) uit halen.
(ook wel niet evident als je bv met een NL of Be control panel een tabel van een VS site haalt :( )
Kan dat op één of andere manier in Access?
Ik vermoed dat het antwoord, op zijn Japans :cool:, is: "dat zal moeilijk gaan"?
 
als octafisch het niet weet zal het wel niet kunnen. Maar kan je de tabel niet gewoon koppelen als gekoppelde tabel? als het in excell kan moet het toch ook in access kunnen.
 
Ik weet niet of het kan of niet; ik heb het in ieder geval nooit gedaan of geprobeerd. Ik zou namelijk ook de Excel tabel koppelen in de database.
 
Daar had ik dus ook aan gedacht. Maar dan zal je wel Excel moeten aanspreken om de gegevens bij te werken, zal bij gesloten sheets niet gebeuren natuurlijk.
Kent er iemand een internet tabel met snel wijzigende gegevens, zoals beursnotities, om het uit te testen?
 
Een gekoppelde Excel tabel hoeft volgens mij niet open te staan. Al zullen de gegevens niet worden bijgewerkt, daarvoor zul je het werkblad moeten openen. Maar dat kan allemaal best vanuit VBA, dus waarom niet?
 
Een ODBC verbinding leggen met een SQL server om zo een tabel te koppelen moet zeker kunnen. Je hebt wel toelating van - en gegevens van de SQL server nodig. Klik bv even hier
 
Octafish,
Heb het volgende geprobeerd:
Code:
Dim objexcel As Excel.Application, wb As Excel.Workbook
Dim str_bestandsnaam As String
Set objexcel = New Excel.Application
str_bestandsnaam = Dir(CurrentProject.Path & "\Postcodes.xlsx")
Set wb = objexcel.Workbooks.Open(str_bestandsnaam)
wb.RefreshAll
wb.Save
wb.Close
objexcel.Quit
Set objexcel = Nothing
Set wb = Nothing
End Sub
Nu nog eens proberen met een tabel waarvan de gegevens regelmatig veranderen :)

Johan, met SQL server werk ik niet, maar toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan