Huawei P9 Lite vraag t.a.v. muziek sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi Allen.

Ik wil verscheidene liedjes van mijn koor op mijn telefoon zetten.
Alles gaat goed op 3 liedjes na. Hij sorteert die 3 namelijk niet op de “naam” van het liedje.
b..v. With a little ….. maar op 130 With a little......
(Die 130 is het nummer van de blad muziek waar het van afkomstig is). De telefoon sorteert dus anders dan de computer waar het wel goed (dus onder de W) staat.

Op de computer kan ik bij de verkenner zien dat die 130 With a little in de kolom “titel” staat..
De titel kan daar niet verwijderd worden op de computer anders was het al gauw opgelost, denk ik.

En nu staat dit lied dus niet onder de W op de telefoon maar wordt die vooraan (dus voor de A) gezet omdat het een nummer is. Nu is de vraag. Kan ik dit aanpassen in de Huawei P9 Lite. Want dat is de telefoon waar het om gaat.

Voor alle duidelijkheid. Ik spreek in de ik vorm maar het is van en voor mijn zuster. Mits er een oplossing voor is graag ietsje uitgebreid omschrijven zodat ik haar kan helpen. Zij heeft totaal geen verstand van dit soort spul.

Groeten, Dump.
 
Hallo Dump. Ik weet het niet heel zeker, maar kijk eens bij instellingen hoe je taal staat. Het kan zijn dat Amerikaans/Engels in dit geval de With (W) gelezen wordt als zeg maar een dubble VV. Dubbele V V.

Zijn het alle drie de liedje die beginnen met een W.? En ja die Amerikanen spreken altijd met dubble V V. Ik heb wel een handleiding als je die moet hebben.

Let wel het is zomaar een ingeving. Mocht je probleem niet opgelost worden hierdoor dan meld je gerust terug.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik het begrijp is dat het niet goed uitkomt dat de naam van het bestand begint met "130"
Op de telefoon kan je bij bestandsbeheer de naam natuurlijk ook nog wijzigen. Probeer of er menu's of functies verschijnen wanneer je het bestand daar een aantal tellen aantikt en vast houdt. Niet in de speler maar via Instellingen van de telefoon zelf.

Anders is een Playlist maken misschien een goede oplossing. Veel afspeel apps kunnen het of vereisen dat zelfs. Dan leg je de volgorde van de dan gekozen nummers vast en bij het afspelen van muziek kies je de naam van de playlist. Voordeel is dat iedereen zijn of haar eigen nummers kan kiezen of telkens verschillende nummers, uit de zelfde map. Met playlists kunnen namen de zelfde blijven als op de computer, wat ooit enig voordeel zou kunnen opleveren omdat je dan weet welke het zijn.
 
Goede morgen.
Hoi Manamana.
Het bestand, weergegeven in de verkenner op de computer, heet With .... en de titel van het bestand in de verkenner op de computer heet 130....
De telefoon vind dus die 130 .... belangrijker dan de naam van het bestand en zet ook die andere 2 liedjes, die ook beide in de titel in de verkenner van de computer een cijfer hebben staan, belangrijker dan de letters. En dus worden de cijfers chronologisch voor de letters gezet in het overzicht op de telefoon. Irritant.
De handleiding heb ik geloof ik al voor haar gedownload. Zo niet dan laat ik het je weten. Maar een handleiding hebben en geen telefoon zien is wel erg lastig. Ze woont namelijk niet naast de deur.
Hoi Alfred2.
De naam van het bestand is wel degelijk de W ..... en niet 130 ..... Zie hier boven!
Ik vermoed dus inderdaad dat het bestand of geconverteerd moet worden, waarbij je geen titel meer hebt staan in de verkenner van de computer, waarna het hopelijk wel gewoon op naam weggezet kan worden bij de W ..... Of er moet uitgeprobeerd worden wat een playlist doet? Maar ja, de ideeën zijn hier en de telefoon daar. Hahaha. Ken je een goed playlist app?
Ik begrijp dat het ook voor jullie een klus is om raad te geven. Maar hoe meer ideeën hoe meer mogelijkheden ik heb om uit te zoeken.
Ik houd me daarvoor aanbevolen. Hartelijk dank beide.
Groeten, Dump.
 
Mhh toch vreemd allemaal he. Als je nu op je computer eens kijkt met de rechtermuisknop op die With gaan staan.

Klikken met rechtermuisknop en dan eens kijkt naar de eigenschappen van dat lied.

Je hebt namelijk diverse eigenschappen waaronder bijvoorbeeld .mp3, .wma, .ogg, .aac, misschien is dat het probleem.

Zijn dit misschien ook liederen van een ander die je gekregen hebt en tegen kopieren beveiligd zijn, ik noem maar een dwarsstraat.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit het enige nummer met een "MP3 Tag" Een "tag" is aanvullende informatie over de naam en artiest en volgorde op de originele CD. Jij schrijft immers dat de titel anders is dan de naam van het bestand. Misschien kan je de speler zo instellen dat deze niet let op de informatie van de tag. Het lijkt mij logisch dat die deze bestanden eerst sorteert op naam van de tag informatie en dan de bestandsnamen die waarschijnlijk minder over de muziek zeggen. Ik heb nog gekeken of ik een tag editor kon vinden in de Playstore maar er zijn er te veel die alleen fouten kunnen herstellen. De onder genoemde speler kan ID3 tags echter ook bewerken (het menu rechts boven voor album en het menu rechts van het nummer ook voor titel)!

Een leuke en makkelijke speler om snel de muziek die je hebt te spelen en ook om gemakkelijk intuïtief playlists ervan te maken is: Pulsar Muziekspeler. Het heeft de functies die je van een speler verwacht zoals het ophalen van de album afbeelding en het is heel klein. Ik ken geen spelers waar je de volgorde van nummers op een playlist nog kan veranderen als je die al toegevoegd hebt maar wat wél kan dat is een nummer vanuit een playlist toevoegen aan een andere of een nieuwe playlist dus in principe kan de lijst later nog veranderen van volgorde. Het is beter om vooraf even een plan te maken. Deze speler kan wel shuffle.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen.
Ik heb ooit hetzelfde aan de hand gehad. 25 albums geconverteerd en op een ipod gezet. Uiteindelijk geen 25 Albums op de ipod maar ook een hoop losse nummers. Want als zanger A een lied zong van een ander, b.v. zanger B, werd die niet in het album van die zanger A geplaatst maar werd dat lied weggezet onder zanger B. Volgens mij speelt hier een soortgelijk verhaal. Ik zou zo niet weten hoe dit probleem opgelost kan worden.
Beide hartelijk dank. Ik ga er nog is naar kijken via Teamviewer maar ben bang dat ik niet verder kom.
Gr. Dump.
 
Die foute beschrijving over album en artiest staat nu juist in de tag, dit is bestandsinformatie die aan eind van het MP3 bestand wordt toegevoegd. Met de door mij genoemde muziek app kan je deze informatie op zijn gemakkelijkst zien en veranderen of helemaal weghalen. Als je afhaakt dan kan ik er ook niets aan doen. Groet. Alfred 2
 
Nee, Alfred2.
Ik ben dan niet duidelijk genoeg geweest. Ik haak niet af. Dat ik beide bedank komt voort uit beleefdheid voor jullie meedenken. Ik zei trouwens al dat ik via teamviewer bij haar er naar ga kijken. Sterker nog. Ik had haar daarvoor al gevraagd het bewuste muziek bestandje naar me op te sturen zodat ik het thuis kan bekijken/bewerken. Ik ben hier nog niet klaar mee. Ik geef niet gauw op hoor.
Ik hoop nog steeds op jullie advies.
Groeten, Dump.
En nog steeds bedankt. Hahaha.
 
Nou, inmiddels het muziekbestandje bekeken.
Via de rechter muisknop naar de --- eigenschappen --- gegaan.
Daarna bij --- details --- naar de titel gegaan en daar de tekst weggehaald.
Toepassen en klaar is Dump.
Beide alweer hartelijk dank voor het meedenken. Ik ben klaar.
Groeten, Dump.
 
Alles was al weer terug gestuurd en ze heeft ze al op de telefoon gezet.
Op de juiste plaats, dat dan weer wel. Hahaha.
Tot de volgende keer.
Groeten, Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan