ASUS-laptop wil niet opstarten van dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Een ASUS-laptop beproeft momenteel mijn geduld. Wat ik wil is de SSD formatteren en Windows 10 opnieuw installeren vanaf DVD.

Ik doe dit niet voor het eerst en de website van ASUS geeft vrij duidelijke instructies.

Allereerst vraag ik mij af waarvoor de extra stappen goed zijn, wat was er mis met de oude boot order-opties? Maar goed, ik volg de instructies en uiteindelijk lukt het om de laptop te doen pogen van DVD te starten. Dit resulteert echter alleen in een melding dat ik een opstartbare schijf moet plaatsen, die er dus al in zit.

Wat ook opvalt, is dat ik de BIOS niet in kom zolang de DVD geplaatst is. Het ASUS-logo blijft dan staan. Tot ik de DVD verwijder, dan ben ik ineens binnen.

Wat zou er mis kunnen zijn? BIOS-instelling? DVD-speler kapot? Mijn handelen?

Hoewel ik meestal open sta voor advies in elke vorm, zou ik het op prijs stellen als specifiek dit probleem wordt opgelost en adviezen over installatie via bijvoorbeeld USB-media achterwege kunnen blijven. Ik wil het graag op deze manier doen en dat moet ook gewoon kunnen.
 
Eenmaal thuis een nieuwe dvd gebrand en nu met succes kunnen opstarten. Ook geen issues meer met het betreden van de BIOS terwijl de dvd geplaatst is. Meer dan vaag maar mijn humeur gaat weer bergopwaarts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan