Macbook air shift reageert niet, waterschade. Vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
354
Hi,

Weekje geleden een Macbook Air mid-2012 (a1466) gekregen om een te onderzoeken waarom de laptop het niet meer deed (van familie). Bleek een probleem met de linker shift toets te zijn. De linker shift bleef continu 'aan'. Via een programma (Karabiner) heb ik die toets kunnen uitschakelen (softwarematig dus). Niet wenselijk en wil het graag blijvend oplossen. Wel is bekend dat er een kleine hoeveelheid vocht op het toetsenbord is gevallen laatst. Na het open schroeven bleek het inderdaad vochtschade te zijn. Op de achterkant van het touchpad zag ik vlekken en achter op de batterij. Touchpad werkt overigens goed.

Nu denk ik aan het vervangen van het toetsenbord + backlightverlichting. Maar hoe groot is de kans dat dit het probleem oplost? Kan het ook een kabel of chip defect zijn bijvoorbeeld?

Tips op internet over het vervangen van de gehele uppercase ipv enkel het toetsenbord heb ik gezien, maar toch ga ik voor alleen het toetsenbord, mocht dit nodig zijn.

Aanvulling: alles wordt standaard in hoofdlettens geschreven, dus de shift blijft actief zonder in te drukken. Bij booten moet ik option ook indrukken om veilige modus te voorkomen.

Iemand ervaring of een idee welk onderdeel defect kan zijn? Alvast bedankt.
 
Hallo

Heb ooit dergelijk toestel onder handen gehad ...

Meen mij te herinneren dat de flatcable van het keyboard was aangesloten op motherboard via p.c.b mousepad ...

Mits deze gecorrodeerd is , zou ik de foutzoekprocedure daar beginnen...

Peter
 
Hallo

Heb ooit dergelijk toestel onder handen gehad ...

Meen mij te herinneren dat de flatcable van het keyboard was aangesloten op motherboard via p.c.b mousepad ...

Mits deze gecorrodeerd is , zou ik de foutzoekprocedure daar beginnen...

Peter

Bedankt voor je reactie. Vandaag toetsenbord + backlight vervangen. Helaas is het probleem niet verholpen. Wel doet de SMC toets combinatie het weer. Volgende stap wordt, zoals je al aangaf, de flatcable. Kan het verder nog iets zijn? Trackpad? Logic board? Verder nog tips?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan