• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel middels email commanderen om excel/pdf te sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mari138

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2016
Berichten
41
Goedemorgen allemaal.

Ik zit met het volgende en vraag me af of Excel technisch in staat is me hiermee te helpen:

- Ik heb 1 Excel document waarin verschillende personen actuele standen bijwerken (beginvoorraad, inkopen van die week, verkopen van die week, eindvoorraad / beschikbare voorraad).
- Ik heb verkopers onderweg welke de actuele stand op ieder moment willen inzien, maar men is niet altijd in de gelegenheid om de verkopers op de hoogte te stellen van deze voorraad ondanks het Excel document actueel is. De verkoper beschikken over een smartphone.
- Omdat het Excel document niet bereikbaar is via de smartphone en deze bij ontvangst op de mail moeilijk hanteerbaar is op de smartphone wil de verkoper graag een beknopt pdf document ontvangen waarin de actuele gegevens / hetgeen beschikbaar is voor verkoop zichtbaar is.

De vraag is als volgt: Kan de verkoper het Excel document middels zijn email aanroepen om automatisch een pdf document te maken van het Excel document en deze per mail naar hem toe te sturen?
Dus.
Stap 1: Excel document wordt bijgewerkt en is actueel.
Stap 2: Verkoper is onderweg en wil actuele voorraad stand weten
Stap 3: Verkoper stuurt een mail naar ??? waardoor het Excel document weet dat een pdf gestuurd moet worden van een vooraf bepaald bereik
Stap 4: Vanuit het Excel document wordt automatisch middels een vooraf aangegeven mailbox een mail gestuurd naar de mailbox van de betreffende verkoper.

Als er onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!
Alvast hartelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als ik u goed begrijp gaat het er om dat uw verkopers altijd op de hoogte zijn van de inhoud van een excel document?

Het lijkt mij er dan makkelijker om het document in google docs te zetten. uw werknemers kunnen dan altijd bij het bestand en als u wilt kunnen ze het altijd aanpassen.
 
Oplossing

Goede avond,

Allen hartelijk bedankt voor de antwoorden.
We hebben gekozen voor een Google Docs oplossing.
De server en/of api oplossing werd te ingewikkeld.

Verkopers werken nu in hetzelfde Exceldocument in een app via de smartphone.

Met vriendelijke groet!

Mari
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan