ODBC verbinding 'server has gone away'

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas38

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Berichten
15
Goedemiddag,
Ik heb een access 2016 db die een gekoppelde tabel bevat
Deze gekoppelde tabel bevindt zich op een externe MySQL database

Het is voor mij nieuw om met gekoppelde tabellen te werken dus ik loop tegen wat probleempjes aan.

Als ik een formulier te lang open heb vervalt de verbinding en krijg ik de melding 'server has gone away #2006'

Om dan weer verbinding te krijgen moet ik de db afsluiten en opnieuw openen?
Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen of wat ik verkeerd doe.
 
Opgelost maar weet niet of dit wel de juiste manier is

Ik heb dit probleem opgelost door de timerinterval van het formulier elke 10 sec een requery uit te laten voeren zodat er geen time out kan ontstaan.

Als iemand betere suggestie's heeft hoor ik dat graag.
 
Misschien wel leuk om te laten zien hoe je die verbinding maakt; er zijn meer mensen die dat vragen dus als je daar de code voor hebt, dan is het wel nuttig denk ik! Een refresh van 10 secondes vind ik wel érg snel trouwens. Dat moet de performance van je db wel behoorlijk naar beneden doen kukelen. Ik zou met een langere termijn (5 minuten moet best kunnen denk ik) beginnen. En als dat niet werkt, de tijd verkorten.
 
Hier een voorbeeld database met code en inlogformulier

Dit beknopte voorbeeld bevat een formulier waarin je de inlogparameters van een externe mysql database moet invoeren .
Met de knoppen kun je verbinding maken en verbreken met de db
ook zit er een voorbeeld in hoe je data uit de sql db kunt halen met een query
Belangrijk is het om eerst de juiste ODBC driver te downloaden. het formulier bevat een downloadlink om de in de code gebruikte driver te downloaden.

mvg bas
 

Bijlagen

  • ODBCdatabase.zip
    36,6 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan