Default email client

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
159
Ik had op internet terug gevonden dat je in de registrykey HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail de default email cliënt kunt terug vinden. Dat blijkt niet helemaal correct te zijn. Bij mij staat daar nu in: Mozilla Thunderbird maar dat heb ik zelfs niet meer op mijn pc staan. Ik heb Ccleaner al laten lopen maar dar verandert er niks aan.

Wie weet waar ik dat wel kan vinden?
 
Wat staat er bij HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Clients\Mail en dan (Default)?
 
daarnaast..............

@joke1 : wie boeit het wat het register daaromtrent vermeldt? Als jij middels een browser mailt en / of daarvoor een icoontje (snelkoppelingetje) op je buroblad hebt gezet, dan is het toch niet bijster interessant wat er omtrent de (standaard) mailcliënt in het register staat?
 
Laatst bewerkt:
daarnaast..............

@joke1 : wie boeit het wat het register daaromtrent vermeldt?
Mij boeit dat. Waarom denk je dat dit topic onder Visual Basic staat? Nog een probleem, als je aan de pc van iemand anders zit en je moet voor de een of andere reden de standaard mail cliënt kennen dan wordt het moeilijk.

@edmoor: Ik veronderstel dat onder HKEY_LOCAL_MACHINE de juiste informatie staat, bij mij staat er: "Er is geen standaardmailclient of de huidige mailclient kan het berichtverzoek niet uitvoeren. Start Microsoft Office Outlook en stel dit als het standaardprogramma voor e-mailberichten in.*Microsoft Office Outlook". Want ik heb dat nooit ingesteld. Een paar weken geleden ben ik wel met Mozilla Thunderbird aan 't stoeien geweest maar ondertussen heb ik dat terug verwijderd. Normaal moet dat dan in de registry ook aangepast zijn maar Windows is blijkbaar ook niet volmaakt.
Als ik bij een tweede gebruiker van deze pc ga kijken is dat blijkbaar wel in orde: toch bij HKEY_CURRENT_USER maar volgens HKEY_LOCAL_MACHINE is er ook geen standaard mail cliënt te vinden.
Ik zal eens zoeken hoe ik de standaard mail cliënt moet aanpassen.

Toch bedankt voor je reacties.
 
Mij boeit dat. Waarom denk je dat dit topic onder Visual Basic staat?

Ik ben je nu even 'kwijt'. Wat heeft Visual Basic met het register en / of een mailcliënt te maken? Idd. ben ik dientengevolge 'onwetend' waarom jij dit topic onder Visual Basic hebt geplaatst..........

Je kunt overigens onder "Standaard Apps" heel eenvoudig zien welk mailprogramma 'standaard' is voor een user / de computer, daarvoor hoef je niet het register 'in'.

En nog een andere simpele methode is om op een website de mogelijkheid aan te klikken om een mail te sturen naar iemand. De standaard mailcliënt zal geopend worden.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: Bij HKEY_LOCAL_MACHINE blijft Outlook staan, Microsoft zal zo reclame blijven maken voor zijn Office want ik heb Outlook zelfs gedeïnstalleerd.

Topic mag gesloten worden.
 
Dat mag je zelf doen door op opgelost te klikken.
Daarnaast ben ik nog steeds érg nieuwsgierig naar jouw opmerking m.b.t. visual basic en de relatie hiermee tot je vraag / mailcliënt / register...........
 
Mooi.

Maar ik blijf het vreemd / redelijk onbegrijpelijk vinden waarom je zo'n ingewikkelde / omslachtige methode wil hanteren om je standaard emailcliënt op te sporen.
 
Wat denk jij dan van voetbal? Met zijn allen achter de bal lopen en als ze hem hebben stampen ze hem zo hard mogelijk verder. Ook vreemd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan