tel leestekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
424
Hallo,

Ik heb een tekstvak in een formulier
Nu wil ik bij voorwaardelijke opmaak dat als er meer als 300 leestekens gebruikt zijn de tekst veranderd van kleur..
Wie kan me helpen?

alvast bedankt
 
Dan heb je dus sowieso al een memoveld onder dat tekstveld hangen, anders kan je geen 300 tekens opslaan. Voorwaardelijke opmaak zal er dan zo uit moeten zien:
Code:
Len([Tekstveld])>300
 
Dan heb je dus sowieso al een memoveld onder dat tekstveld hangen, anders kan je geen 300 tekens opslaan. Voorwaardelijke opmaak zal er dan zo uit moeten zien:
Code:
Len([Tekstveld])>300

werkt goed waarvoor dank.
alleen vervanderd de kleur pas als ik uit het tekstveld ga.
 
En dat is logisch. In ieder geval een stuk logischer als de quoot die jij hebt gebruikt :). Niet meer doen, die quote knop is nergens voor nodig, als je zo'n mooi antwoord veld klaar hebt staan (<Snel reageren>)
 
Hè? Wat heb je gedaan dan? Forums als HelpMij doen het een stuk beter als mensen ook de oplossing kunnen lezen :).
 
was ik wel van plan, maar wilde het eerst goed testen..

helaas werkt mijn oplossing niet helemaal...
 
En nu weten we nog steeds niet wat je oplossing is :). Kan ik dus óók niet zeggen of die werkend te maken is of niet.
 
sorry maar wat heeft het nou voor zin om een oplossing te plaatsen als het niet (goed genoeg) werkt? :confused:
maar goed,
ik heb nu een tekstvak op het formulier gezet met daarin =350-Len([korte omschrijving])
als ik nu de tekst typ in [korte omschrijving] slaat hij bij toets omhoog het reccord op.
het werkt maar niet wat ik wil.
 
sorry maar wat heeft het nou voor zin om een oplossing te plaatsen als het niet (goed genoeg) werkt?
Dat is nu precies de reden dat een forum als HelpMij bestaansrecht heeft :).
Maar waarom gebruikmaken Toets omhoog? Lijkt mij een totaal verkeerde procedure.
 
hahahahahaha,
leuk dat me verteld wat ik allemaal niet goed doe maar ik heb net iest meer aan een tip of voorbeeld hoe ik dit pronbleem kan oplossen....
 
Dat snap ik, maar als ik niet weet wat er fout gaat, heeft het geen zin om lukraak tips de lucht in te gooien in de hoop dat de goeie er bij zit. Sowieso vind ik de werkwijze om elke keer als de toets is aangeslagen om dat record op te slaan een beetje overbodig. Maar ik weet niet eens wat je wilt bereiken dus hoe kan ik er dan een antwoord op geven? Je kunt niet 'live' in een tekstvak markeren als er meer dan 350 tekens worden ingetypt of niet, en afgezien daarvan: wat is het nut om de kleur te veranderen? Als je niet wilt dat er meer dan 350 tekens worden ingevoerd, beperk dan de invoer tot 350 tekens, dát is een constructieve oplossing van je probleem. Alleen een kleurtje helpt toch niet? De gebruiker heeft dan immers al meer dan de hoeveelheid toegestane tekens ingetypt. En ofwel dat mag, en dan is dat kleurtje zinloos, ofwel dat mag niet, en dan is dat kleurtje een overbodige waarschuwing.
 
bedankt voor je andwoord !

ik hoopte dat het mogelijk was maar ik begrijp dat het lastig is om te maken.
ik blijf nog wel even zoeken.
 
Je mag blijven zoeken, maar als ik het niet weet, is de kans klein dat jij het wél vindt. Nogmaals: Voorwaardelijke Opmaak werkt alleen als je het tekstvak verlaat. De enige manier om 'live' te testen op het aantal tekens, is met de gebeurtenis <Bij wijzigen>. En niet met Voorwaardelijke opmaak. En bij meer dan 300 tekens wordt je m.i. helemaal gek van het scherm als je dat intypt. Ik wens je veel succes, maar ik vind het een beetje onzinnig allemaal.
 
waarschijnlijk heb je gelijk maar deze site is ook voor het zoeken naar wat mogelijk is toch?

je kennis is groot maar je ego doet niet onder naar mijn idee
Of jij het een goed idee vindt of niet is niet de vraag.
Kunnen we zoiets maken wel.
Bedoel dit niet vervelend maar ik geloof niet in “kan niet”
 
Dan geef ik het Japanse antwoord: "Dat wordt heel erg moeilijk". En dat krijg je dus als iets echt niet kan.... Geloof me, en dat heeft niks met de veronderstelde grootte van mijn ego te maken, het kan niet wat jij wilt. Maar blijf vooral zoeken :). Al kun je beter een onderhoud met Bill Gates aanvragen en hem ervan overtuigen dat het een onmisbare eigenschap is van Voorwaardelijke opmaak.
En dus door zélf een gebeurtenis te maken die met het aantal tekens meetelt. Maar dan nog: zodra je in een tekstveld werkt, krijg je de standaard kleur te zien van dat tekstveld; eventuele opmaak wordt pas toegepast nadat je het veld verlaat. En dan ben je weer terug bij af, want dan kun je net zo goed Voorwaardelijke opmaak gebruiken. Ik blijf je poging om het onmogelijke te willen/vinden dus geamuseerd langs de kantlijn volgen, samen met mijn ego :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan