te veel verwijderd op laptop. Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creon99

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Berichten
183
Hallo Ik heb iets teveel verwijderd op mijn oude laptop.
samsung met windows 7
Nu start hij niet meer op.
als ik de optie opstarten vanaf cd rom kies krijg ik de melding windows start op. en vervolgens een zwart scherm en doet hij niets meer.
Ik heb tijdens het opstarten op F8 gedrukt ( ergens gelezen) wilde toen opstarten in veilige modus, zie nu loading windows files please wait. Wacht al een uur wat nu?

iemand een oplossing?
 
Je hebt dus een Windows 7 pc met DVD driver alsmede een Windows DVD. Start de computer dan ook echt van het DVD drive op? Soms moet je ervoor nog boot options kiezen.
 
laptop - ellende

Ben inmiddels wel iets verder maar niet opgeschoten.
Ben nu in opties voor systeemherstel.
In het menu hulpprogramma's voor herstel gebruiken. Wat ik ook aanklik ( recovery, setup etc bij alles krijg ik de melding "de opgegeven locatie bevat geen informatie over uw hardware".
Weet niets van computers, dus antwoorden graag niet te technisch. :)

groet van Margriet
 
Ik denk je enige optie is windows opnieuw vanaf DVD te installeren. Ervoor moet je bij het opstarten ervoor zorgen, dat doe computer WEL vanaf DVD start. Je kan dan een update of upgrade (weet niet zo goed hoe de optie heet) proberen en met geluk werkt de computer dan weer. Maar het kan ook zijn dat je een nieuwe installatie moet uitvoeren indien update niet werkt.
 
Een aanvulling op Lutz.
Je kunt ook, op een andere computer, een opstartbare usb stick maken met de win 7 installatie er op.

Wel zorgen dat hij via die usb of dvd start.
Ook dat kan op twee manieren.
In het bios aangeven waarvan geboot moet worden of het opstartmenu oproepen bij het booten en dan aangeven van welk medium je wilt booten. (esc of F7 of F9) bij het booten drukken. Wellicht is er op jou pc een andere toets nodig.
Ik adviseer de tweede manier
 
helaas

Ik heb via F8 diverse opties geprobeerd. Het scherm opstartherstel start op. Krijg dan de melding: Gevonden problemen worden automatisch door systeemherstel hersteld. De blauwe balk gaat lopen. Herstellen uitvoeren ...na een aantal uren is het scherm weer grijs en gebeurd er niets.
Vanmorgen nog maar een keer geprobeerd. is nu al weer 3 uur bezig.
 
Als het langer dan een half uur tot uur duurt kun je het vergeten is mijn ervaring.
 
Ik ben nu windows 7 opnieuw aan het installeren. Heb eerst de schijf geformatteerd/ Heb ik nog nooit eerder gedaan.
Wat moet ik na de installatie nog doen?
 
Laatst bewerkt:
Kijk in Apparaatbeheer of alle drivers zijn geïnstalleerd, dus dat er geen gele uitroep- / vraagtekens staan.
Staan die er wel, dan de juiste drivers downloaden van de supportsite van de fabrikant van de pc / laptop.
En uiteraard een virusscanner installeren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan