• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

info uit werkmap halen uit andere werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello again,

ik heb een redelijk uitgebreide werkmap met verschillende tabbladen. een van de tabbladen bevat alle info ivm een zaal (ongeveer 100 kolommen)

nu is de bedoeling dat als er een nieuwe zaal bijkomt, ik de zaal een INPUT sheet doormail (een excelbestand) met maar 1 tabblad wat zaal input sheet noemt. voor veel van deze zalen heb ik al heel wat info maar er ontbreekt voor elke zaal nog wel wat info. om het werk voor de zaal te vergemakkelijken vul ik al zoveel mogelijk zelf in in de input sheet. om dubbel werk te vermijden vul ik dat uiteraard in in mijn "grote" werkmap.

in de kleine werkmap (met dus enkel het blad dat voor de zaal bestemd is) ga ik de info uit de andere werkmap halen. hiervoor gebruik ik verwijzingen naar de andere werkmap. (bvb ='[ZALENBESTAND.xlsx]Zaalgegevens'!H136)

het probleem is nu echter dat als ik het bstand verstuur naar de zaal zij in elke cel zien staan #VERW!

hoe kan ik er voor zorgen dat in de cellen in het te versturen bestand de inhoud van de cel (waar ik de info ga halen) komt te staan ipv de formule?

Alvast bedankt

Marc
 
Voor verzenden

[Sub test()
ActiveSheet.Range("A1", "C10").Value = ActiveSheet.Range("A1", "C10").Value
End Sub/]

range aanpassen naar range met verwijzingen

mvg
Leo
 
Voor verzenden

[Sub test()
ActiveSheet.Range("A1", "C10").Value = ActiveSheet.Range("A1", "C10").Value
End Sub/]


CHips,

was vergeten te vermelden dat ik werk met excel voor mac..... en daar zit een gehandicapte versie van VBA in..... een versie waar je geen knijt mee kan aanvangen....


thx

Marc

range aanpassen naar range met verwijzingen

mvg
Leo
 
Wat staat er in #3? Een onzinnige quote de je aangevuld hebt? Klik gewoon op de knop 'Reageer op bericht' en plaats een voorbeeldbestand.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik svp werkboek in plaats van werkmap (MS heeft nl. in een ander kader iedere directory een folder of map genoemd.)

Maak gewoon een kopie van een werkblad met de gegevens van een bepaalde zaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan