Microfoon werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Hallo,

Hoe kan ik bij laptop Pavilion dv7-3140ed Win 10, de ingebouwde microfoon softwarematig aansluiten om te kunnen Skype?

Bedankt, Jirko
 
Bij opnameapparaten (rechter muis klik op luidsprekertje) al de microfoon als standaard ingesteld?
 
Er staat een groene V bij het luidsprekertje, maar die reageert niet op het geluid.
 
Type "geluid" in de zoek.
Kijk onder tabblad 'Opnemen' of je microfoon is aangevinkt als standaard apparaat.
 
Microfoon.jpg

Dit zie ik: een V in een groene cirkel - geluid volume rechts reageer niet op geluid
 
En wat als je hem selecteert en kijkt onde eigenschappen?
Vreemd dat er twee zijn overigens. Zijn alle drivers wel goed geïnstalleerd?
 
Hallo

Verdenk persoonlijk ook de drivers ....

Volgens mij lijkt dit eerder een w7 laptop te zijn .... die werd geupdate naar w10 ... ???

Zeker weet ik dit uiteraard niet , maar ... afgaande op typenr , dewelke ik vaag meen te herkennen ... en de manier/schrijfwijze waarop deze vraag is gesteld ... doet dit vermoeden rijzen ...

Mocht dit zo zijn ... dan is het vreemd dat t.s. die al zo lang mee gaat op deze site ... en deze problemen zo goed als zeker weet uit meelezen van ettelijke andere topics , dit niet heeft vermeld ...

Peter
 
Halo,

De drivers zijn gecontroleerd en goed geïnstalleerd. Zie bijlage hieronder. Wat daar vreemd is dat in de rechte volume balk bij het aantikken even groene verhoging

optreed en die meteen verdwijnt. De laptop is inderdaad van W7 geupdate naar w10.

Microfoon 1.jpg
 
Hallo,

Als ik op de tabblad 'Opnemen' klik, gaan beide volume balken van Geintegreerd microfoon array en Stereo-mix fractie van een seconde groen omhoog en dan zijn ze meteen weg. Bij het tikken tegen laptop zie ik geen verhoging. Dus geen losse contact.
 
Het probleem met de microfoon heb ik pas na update van Win 7 naar Win 10. Het opnieuw installeren van drivers heb ik gisteren gedaan.
Ben 76 jaar oud en heb ik alle automatische hulpjes om de microfoon in de werking te stellen geprobeerd, maar niets heeft het probleem opgelost.
 
Hallo,
Heb de drijvers nog een keer gecontroleerd. Er wordt gemeld dat geen andere drivers nodig zijn en dat ik de juiste drijver heb.
Als ik Configuratiescherm/Geluid/Opnemen ga kiezen, dan zie ik de grijze volume balk even groen worden en meteen verdwijnen.
Op het geluid reageert die niet meer.
In Configuratiescherm/Apparaat beheer/audio invoer en uitvoer en bij besturing van geluid, staat geen gele driehoek of een andere waarschuwing.
In de volumemixer staat de microfoon ook niet vermeld. Hoe kreeg ik hem terug?
Zou het een software probleem zijn van upgraden Win7 naar Win10 of een hardware probleem?
Heb van alles geprobeerd maar niets heeft geholpen.
Heeft iemand een wijze advies voor mij? Bedankt.
 
Op de HP website staat geen Windows 10 driver voor je laptop. Misschien dat de driver die je nu hebt gewoon niet werkt onder Windows 10.
Je zou kunnen uitzoeken welke geluidskaart er in de laptop zit mbv het programma Speccy (gratis, hier: https://www.piriform.com/speccy en klik op: Download Free Version)
Speccy laat informatie zien over welke onderdelen er in een computer zitten. Je kunt het resultaat van Speccy hier laten zien, of kijk zelf onder Summary bij Audio..
Misschien lukt het op die manier om een geschikte driver te vinden.
Je zou ook ook zelf -op de gok- een aantal Windows 10 audio drivers kunnen proberen van meer recente HP laptops, zoals deze: http://h20565.www2.hp.com/hpsc/swd/...id=9764624&swItemId=ob_174693_1&swEnvOid=4192
In het ergste geval zou je terug moeten naar Windows 7, dan doet ie het waarschijnlijk weer wel.
 
Hallo Mega senior Vandahl,
Bedankt voor dit bericht en je tijd. Er ontstaat weer een beetje hoop voor mijn ingebouwde microfoon probleem. Ik zal stap voor stap doen wat je mij adviseert.
Hier onder is het plaatje over de geluid van Speccy. Zij er rare dingen te vinden?

Microfoon 2.jpg.
 
Hoe staan de eigenschappen van die microfoon ingesteld?
Bij geavanceerd eens op cd kwaliteit zetten als dat nog niet zo is.
Wil het nog niet een lagere max. frequentie kiezen.

Kun je in de IDT configuratie shell de mike niet testen?
 
Hallo, heb de volgende stappen gedaan:

CD kwaliteit ingesteld
Een lagere max. frequentie ingesteld
Audio driver voor W10 geinstalleerd
Niets heeft geholpen
Eigenschappen van mic zie plaatjes

Microfoon 3.jpg
Microfoon 4.jpg
 
"Dit apparaat gebruiken (inschakelen)" al geprobeerd? zie foto 1.
Via luidsprekericoon en opnameapparaten kan dat ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan