• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adres in vert zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stef82

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
11
Beste,

Ik wil dmv een waarde in een cel verwijzen naar een andere sheet, en hier verticaal in zoeken naar een verwijzing die in mijn sheet staat.

wie o wie kan me helpen???
 
Beste gast0660,

Bedankt dat je de moeite neem voor mijn vraag.

In mijn verzamel sheet vul ik de basis informatie in voor een order, hierna maak ik per order een unieke sheet aan voor een order.
Vervolgens word in de unieke order sheet de specieke informatie ingevoerd.
Deze informatie zou ik gaag weer in m'n verzamel sheet willen zien.

Het komt er dus op neer dat ik in de order, sheet 5, de data uit de tabel van 2 patat 3 frikandelen en 1 kroket in de verzamel sheet onder deze onderwerpen wil opsommen.

Bekijk bijlage verzamel sheet.xlsxBekijk bijlage 5.xlsx
 
sorry voor de verwaring in de order 5 was geen tabel, dat heb ik hier aangepast
 

Bijlagen

  • 5.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 44
Stef82,

Ik probeer je te begrijpen en het zal aan mij liggen maar ... ik begrijp er niets van....
 
Sheet 5 is mijn specifiek order, het totaal van de producten die in de tabel staan van de order wil ik per order opsommen in de verzamel sheet.
Uiteindelijk staan er in de verzamelsheet dus honderden orders, en staat er in de verzamel sheet precies per order wat er verkocht is.
 
hier ook nogmaals de verzamel sheet
 

Bijlagen

  • verzamel sheet.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 34
Beste Stef,
Er zijn hier genoeg helpers die u verder willen helpen maar post een representatief vb bestandje.
En daar mag Jan Piet en Corneel of Katrien erin zitten of patat. Maar zie rood
 
Maar mijn voorbeeld en mijn werkbestand zijn bijna hetzelfde.

wat is er precies onduidelijk aan mijn vraag?
De basis is dat ik vanuit mijn verzamelsheet verticaal wil zoeken in mijn order sheet.
In mijn verzamel sheet benoem ik cel A1 hetzelfde als de order.
 
Beste Stef,
Dit is wat ik nu denk, jij krijgt een order binnen van een klant, in de zaak, via tel, email ...
Daar maak je een order van (bestelbon) Deze bestelbonnen wil je opslaan in je verzamelstaat. Zit ik in de goede richting?
 
ja dat klopt, ik maak in mijn verzamelsheet een order aan.
Dan maak ik een sheet aan die ik hetzelfde noem als dat de order in de verzamelsheet heet, een oplopend getal dus.
met een simpele vert. zoeken opdracht laat ik de vaste kenmerken in de order komen.
Dan word in de order genoteerd hoeveel er van wat besteld word.
Dit zou ik dan graag weer in de verzamelsheet zien.
Dus hoeveel patat, hoeveel frikandelen etc etc
 
Niet dat ik er veel van begrijp maar maak eens een voorbeeldbestand met hoe het geheel er uitziet.
 
@Vena
Ik denk dat TS in de verkeerde volgorde werkt, hij gebruikt zijn verzamelstaat (zeg maar excel database) (Octafisch is nu al aan het vloeken:rolleyes:) om een bestelbon aan te maken. en nadien zit hij in de verzamelstaat nog wat te frullen. Ik denk aan eerst een bestelbonnetje maken en indien verkocht & betaald (mijn frietjes moet ik in den Belgs betalen voor ik buiten mag stappen) dan naar de verzamelstaat.
 
Ik probeer het duidelijker te maken...

Nu staat in de verzamel factuur het totaal van patat Frikandel en kroket, maar dit wil ik automatisch ingevuld hebben.
 

Bijlagen

  • 5.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 36
  • verzamel sheet.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 41
Ik denk in sheet 5.xlxs cel B8 volgende formule :=vert.zoeken($B$1;[verzamel sheet.xlsx]Blad1'!$A$2:$L1000;6;onwaar) en verder naar beneden aanpassen
 
Beste Remlo,

Bedankt voor je antwoord, maar ik denk dat je mn vraag niet helemaal heb begrepen.

Het gaat er juist om dat in de verzamel sheet de uikomst komt te staan die in order word ingevuld.
 
Oeps, heb wat ik denk dat je wil bereiken in 1 sheet geplaatst.

Tab Invoer, geef bestelling in
Tab raadplegen, zoek bestelling
Tab verzamel, is je data

met knop verwerken op Tab invoer schrijf je met vba de data weg in raadplegen.
 

Bijlagen

  • 5 (aangepast).xlsm
    24,5 KB · Weergaven: 48
Dit ziet er super uit, hier kan ik wel wat mee.

Maar hoe maak ik dit?
 
Wat bedoel je juist met dit?

De formules zijn toch zichtbaar.

Het wegschrijven naar verzameling is een opgenomen macro, welke nadien wat aangepast is. (Zelf ben ik niet zo sterk in vba.)
Ik heb bij kopiëren gebruik gemaakt van transponeren omdat je een verticale reeks wegschrijft naar een horizontale.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan