Harde format van Windows 10. Koude herinstallatie win7 64

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Ik ben het zó beu dat windows 10! Voorgeïnstalleerd op een ASUS R540S Type C. Je MOET een account hebben bij Microsoft, het bemoeit zich overal tegenaan en het bespioneert je om je te bestoken met reclamemeuk! Ik wil het eraf hebben... HELEMAAL! De andere partities ook!

Dus: win7 64 disc erin... "bezig met laden tijdelijke bestanden"..."bezig met starten van Windows..." "..." en toen was het stil... héél stil... en het bleef stil....

Met andere woorden... dat wordt dus óf een nieuwe kale harde schijf... óf een format van de hardste soort... Want eraf gaat het! Ik wil een koude herinstallatie van win7 op een ge-herformatteerde en opnieuw gepartitioneerde bestaande schijf met maximaal twee partities in plaats van 6 waar windows 7 op draait.

Wie maakt me los?
 
Je kan ook Windows 10 installeren zonder account. Heb ik ook zonder account geïnstalleerd.

Werd de laptop origineel met Windows 7 or 8 of 8.1 of 10 geleverd?
 
Breng die laptop terug naar de fabrieksinstellingen, dan wordt Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en zou je, wanneer er om een accountnaam wordt gevraagd, moeten kunnen kiezen voor een lokaal account. Ik weet niet of Asus daar iets mee heft gedaan.
 
Op een uefi systeem gaat dat niet zomaar werken, zal of de W7 installatiebestanden aangepast dienen te worden of de uefi op csm/legacy mode met de secureboot uit.

Je kunt idd gewoon een locaal account gebruiken en de spionage meuk uitzetten met onderstaande tool.
http://pxc-coding.com/portfolio/donotspy10/
 
Ik wil gewoon dat Windows 10 ver-dwijnt! Maar dat K[censored]t systeem zit zó dichtgetimmerd dat ik er zelfs met Diskpart niks mee kan! Het bestandssysteem is hetzelfde als bij win7 NTFS. Dus na een format en partition moet ik er dat gewoon op kunnen zetten...? Of word ik soms oud en seniel? De winkel heeft voor de persoon in kwestie waarvoor ik win7 erop wil zetten gemakshalve de boel "wel even geregeld"... :mad: Die persoon zei "Doe maar een laptopje"... Nou... hij heeft zijn laptopje... met een Celeronnetje van 1.4Ghz erin... dat loopt als een... Boemeltrein! :(

Dat gaat dus NIET gebeuren! Want wij blijven de baas over eigen systeem en eventueel voor hulp ook over dat van een ander... Wij zetten onze eigen systemen ook naar onze smaak naar onze hand! Wij zijn gewend om ook in de ingewanden van het beest te kunnen kijken... "Total Access" dus.
 
Als het apparaat op UEFI ingesteld staat gaat het niet zomaar lukken om Windows 7 erop te zetten. Dan moet je dus doen wat Lange Pier al zei.

Overigens heb ik met Windows 10 totaal geen last van welk soort reclame en gespioneer dan ook.
Kwestie van inrichten.
 
Laatst bewerkt:
Zitten de users hier allemaal in de Tweede Kamer of zo? Een hoop geouwehoer om het topic heen maar een direct antwoord... Als ik naar de bakker ga voor brood wil ik brood. Geen Bankstel, Geen Kast, Geen TV maar brood.
 
Nou nou. Vriendelijk is anders. En wat je moet doen is nu al 2x verteld.
 
Ok, wat vriendelijker zou niet misstaan, maar hij heeft wel gelijk: als ie nu windows 7 wil waarom dan blijven doorzagen over windows 10?
Dit is toch het HELPMIJ-forum? Nou, help hem dan om Windows 7 te installeren.
 
Omdat er al 2x is verteld wat hij moet doen om Windows 7 te installeren.
Daarnaast is hij hier niet bij een bakker maar bij een supermarkt.
 
Grappig, niet lezen en alleen maar blèren en een ander die commentaar op ons geeft maar ook niet helpt...

TS, breng dat ding naar een PC winkel en laat het doen, uefi, gpt en secureboot zijn al woorden waar je al niets mee kunt vermoed ik.
 
Kijk, dat is nu een goed advies :)

Dan over uw eerste opmerking: het ging mij hier niet zo zeer meer om deze persoon te vertellen wat ie wel of niet moet doen, maar om het verschijnsel in de ICT-wereld dat als iemand iets vraagt dat dan niet krijgt, maar in plaats daarvan de persoonlijke mening van de ICT-er krijgt die zo zijn eigen voorkeuren heeft en die op wil leggen aan de vrager.
De een is weg van windows 10 en probeert dat dan met vele argumenten er door te drukken en de andere is weer idolaat van Linux en prijst dat de hemel in en dan hebben we het nog niet over de Apple-adepten voor wie het veel weg heeft van een religie.

Kortom: de vrager moet krijgen waar ie om vraagt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heeft niets met "er door drukken" te maken. Het is geen enkel probleem een paar instellingen in Windows te wijzigen om de genoemde problemen kwijt te zijn. Gewoon als advies dus, om een herinstallatie, wat veel meer werk met zich mee brengt, te voorkomen. TS geeft te kennen dat echt niet te willen, prima. Maar zeg dat dan op een normale manier en vraag het gewoon als je bepaalde kreten als UEFI, GPT en Secureboot niet kent. Iedereen is hier welwillend om daar uitgebreid bij te assisteren.
 
Heeft topicstarter drivers voor Windows 7 voor deze computer? Om Windows 7 te installeren heb je minimaal een externe DVD speler en een Windows 7 DVD of je downloaded een Windows 7 image en maakt een bootable USB stick aan. Ervoor moet men in UEFI/BIOS instellen dat de computer vanaf USB mag opstarten. Windows 7 ondersteunt al secure boot, dus daar niets aan veranderen.

Dan moet men de computer vanaf externe DVD speler of USB stick opstarten en een custom install doen, waarbij je eerst de partities van de harde schijf moet verwijderen.

Maar mocht je later erachter komen, dat je toch nog drivers voor Windows 7 mist en die bestaan niet voor Windows 7, dan krijg je een probleem.
 
Heeft topicstarter drivers voor Windows 7 voor deze computer? Om Windows 7 te installeren heb je minimaal een externe DVD speler en een Windows 7 DVD of je downloaded een Windows 7 image en maakt een bootable USB stick aan. Ervoor moet men in UEFI/BIOS instellen dat de computer vanaf USB mag opstarten. Windows 7 ondersteunt al secure boot, dus daar niets aan veranderen.

Dan moet men de computer vanaf externe DVD speler of USB stick opstarten en een custom install doen, waarbij je eerst de partities van de harde schijf moet verwijderen.

Maar mocht je later erachter komen, dat je toch nog drivers voor Windows 7 mist en die bestaan niet voor Windows 7, dan krijg je een probleem.

Er is een DVD rom aan boord... En ik heb ook een bootable installatie USB stick gemaakt. Het probleem zit 'm in de partitionering van de schijven (Er is maar één schijf aanwezig van 1Tb, welke is opgesplitst in meerdere partities waaronder een systeempartitie. Dan is er nog C: [OS] en D: [Data]) maar ik wil gewoon een klassieke format met MBR want zo draait win7 op C: bij mij ook... De "Bios" is (U)EFI Daar kan ik wel de secure boot uitzetten maar een verwijzing geven van de volgorde van opstarten niet (ken de commands niet). En vanaf DVD opstarten of vanaf USB is al geprobeerd met custom install, maar daar kreeg ik de melding dat deze niet op dit systeem geïnstalleerd kon worden... Dus iets zit er niet goed. Of moet ik per se een UEFI disc hebben van win7?

Systeemspecifieke drivers voor Asus kan ik downloaden...

https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824987.aspx
Windows 7 ondersteund geen secure boot dus die moet uit.

Zover was ik al... Anders kon ik niet vanaf DVD opstarten...

Met de dvd erin gaat ie wel aan de gang... "kopiëren tijdelijke bestanden" vervolgens zou er "Bezig met starten Windows" komen te staan en "Welkom bij de Setup van Windows" of zoiets...

Maar zelfs dat niet. Want hij blijft hangen op "Bezig met het starten van Windows".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus: secure boot uitzetten, maar je moet UEFI houden. Indien je MBR wil dan moet je vermoedelijk eerst alle partities verwijderen en je kan dan voor een opstartpatitie in de groote van 100MB en een C-schijf kiezen. (Dan maakt het niet uit of je MBR of GPT hebt).
 
https://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html
Lees dit eens aandachtig, vooral het stukje over de GPT.
Staat de UEFI al in de CSM of Legacy mode?


Erg handig artikel... de boel wordt al duidelijker.

De UEFI Staat standaard niet in de CSM mode... dat moest ik veranderen naar CSM om vanaf DVD te kunnen booten en de win7 setup tevoorschijn te toveren.

Moet me toch dat EFI systeem eigen gaan maken... Altijd gedacht dat BIOS een blijvertje zou zijn... Maar als het nog moeilijker kan, waarom ook niet? 10 en 7 werken alle twee met NTFS dus daar kan het niet aan liggen... ik denk dat het 'm in dat GPT zit... Maar ik kreeg geen melding van partities of iets dergelijks...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan