• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sneltoets euroteken per ongeluk gewijzigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jemilde74

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2017
Berichten
6
Beste forumleden,

Met ctrl+alt+5 kreeg ik altijd netjes een euroteken. Nu krijg ik met deze combi het bericht "er zijn geen objecten gevonden" (als er wel een object in het document zit wordt deze geselecteerd).

Voor de volledigheid, mijn toetsenbord staat nog steeds op VS internationaal, dus ik heb niet per ongeluk een andere indeling geselecteerd... Ik werk met excel 2016.

Het lijkt er op dat ik onwetend de sneltoets heb gewijzigd, alleen weet ik niet waar ik dat ongedaan kan maken...

Bedankt voor het meedenken!

Joost
 
Ja, dat werkt nog wel. Maar ben zo gewend aan de andere combi, dat ik die wel graag terug zou willen...
 
@ Joost. Kunnen er andere programma's actief zijn die deze toetsencombinatie in gebruik hebben?
 
Ik lees dat in Word > Office knop > Opties > Aanpassen > het lint >Alle opdrachten mogelijkheden zijn om sneltoetsen aan te passen. In Excel zie ik ook veel soorten staan maar het euro-teken staat er niet bij. Ik heb Office 2007. Kijk eens of het in Excel versie 2016 anders is.
 
In Excel en Word kan men via AutoCorrectie dit instellen en dan kies je een toetsencombinatie zoals je wilt.
Gemakkelijker kan niet.

Groetjes, João
 
Laat dan even met een screenshot zien hoe je dat precies doet in Excel.
 
In Excel 2016: Bestand > Opties > Controle > AutoCorrectie-opties. Toets de combinatie in die je graag gebruikt en daarna het teken dat je wilt en het Euroteken staat daar bij.
Zoals ik al eerder aangaf, gemakkelijker kan niet.

groetjes, João
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in Excel 2010 (i.t.t. Word 2010) geen enkele mogelijkheid het toetsenbord van eigen toetscombinaties te voorzien.
 
Ik zeg/vraag toch ook, plaats even een screenshot.
Excel AutoCorrectie.jpg
 
Hallo João,

Daar was ik geweest, maar dat staat ook nog correct ingevuld. Gaat bovendien om een autocorrectie van (e) naar € en daar ging het niet om. Het ging om de sneltoetscombinatie ctrl alt 5.

@snb, dat is helaas ook zo in word en excel 2016...
 
In Word krijg je het voor elkaar met VBA Application.keybindings.add
 
Wat doet de combinatie Alt (maar dan de RECHTER versie naast de spatiebalk) in combinatie met de 5 ?
Krijg je dan wel je euroteken?

Je zou ook voor de aardigheid even al je invoegtoepassingen uit kunnen zetten en dan kijken of die wel werkt. Zo weet je of 1 van die toepassingen je wellicht dwars zit.
 
Laatst bewerkt:
Vertel dan svp ook nog even:

- waar je in Excel 2010 iets aan zo'n toetsencombinatie kunt toewijzen
- waarom altgr ctrl 5 niets doet in edit mode in een cel (= formulebalk)
 
Hallo Allemaal,

Alt groot 5 geeft hetzelfde probleem, invoegtoepassingen uitschakelen levert ook niets op...

Het zal wel een mysterie blijven...

Dank voor het meedenken iedereen!
 
Hallo Joost,

Ik denk ook dat je een programma op je PC hebt gezet dat deze bepaalde toetscombinatie gebruikt.
Zelf heb ik ook al eens een vraag gesteld (hier op Helpmij/Excel) over het niet werken van CTRL+SHIFT+PIJLDOWN.

Daar kwamen we toen ook niet uit. \Veel later kwam ik er achter dat ik ooit een klein hulpprogrammaatje (niet voor Excel) op mijn PC hed geïnstalleerd dat juist die toetscombinatie al meteen overnam. Heeft heel lang geduurd voor ik daar achter was.
Als je geluk hebt: CTRL+ALT+DELETE en Taakbeheer starten om te zien wat er actief is.
Met veel meer werk: Configuratiescherm/Programma's en Onderdelen om te kijken welke programma's mogelijk voor het probleem verantwoordelijk kan zijn.
Misschien moet je er dan zelfs een aantal opstarten om te kijken welke toetscombinaties ze gebruiken.

Ik hoop dat het je lukt.
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan