• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

prijs zoeken volgens verschillende criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivierp7

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2015
Berichten
32
Wie kan er mij helpen want vind hiervoor niet de nodige info.

Graag zou ik door verschillende criteria te selecteren uit 5 dropdown lijsten ( cellen C12, C15, D15, C16 en E16 ) automatisch de juiste prijs in cel D20 willen bekomen.

De prijzen vindt je in tabblad PRIJZEN met de verschillende criteria.

Alvast bedankt voor de hulp
 

Bijlagen

  • Rekenblad test.xlsx
    58,6 KB · Weergaven: 41
Hallo Olivier, ik zou beginnen met alle prijzen tabellen samenvoegen tot 1 grote tabel
 
Waarschijnlijk bedoelt Sylvester een tabel met 6 kolommen: de eerste 5 de criteria en de zesde de prijs.
Zie aanzet in de bijlage.
 

Bijlagen

  • Rekenblad test MB.xlsx
    60,9 KB · Weergaven: 18
hier een klein beginnetje van je tabel:
 

Bijlagen

  • Rekenblad test 2.xlsx
    66,4 KB · Weergaven: 22
Zo hierbij heb ik alles in grote tabel geplaatst.

Ik moet er alvast ook rekening mee houden dat als iets niet kan dit ik dit ook visueel kan zien.
Heb in tabel hiervoor al de vakken rood gemaakt.
 

Bijlagen

  • Rekenblad test 2.xlsx
    91,4 KB · Weergaven: 18
is het mogelijk om in de rode cellen "nvt" te zetten?

er is in de prijzen tabel een hulp kolom toegevoegd om eenvoudig te zoeken.

de groene hulp cellen kun je ook ergens anders zetten. (ze houden de formules eenvoudig)

probeer de "opties" eerst zelf te maken, als het niet lukt dan horen we het wel.
 

Bijlagen

  • Rekenblad test 3.xlsx
    105,2 KB · Weergaven: 20
Hierbij aanpassing "NVT"
 

Bijlagen

  • Rekenblad test 4.xlsx
    99,9 KB · Weergaven: 22
Inmiddels ben ik al iets verder geraakt maar toch klopt mijn formule niet volledig.

Graag zou ik in Cellen A21 tot en met A28 één van de verschillende opties kiezen die mogelijk zijn bij het bepaald model ( zie Prijzentabel Z4 tot en met AI20)
En dan vervolgens in de cellen A22 tot en met A28 automatisch de prijs die overeenstemt met de keuzes OPTIE en zoekterm waarde G19.

Alvast bedankt mocht er iemand kunnen helpen.

Ook vraag ik me af hoe jullie het voor mekaar krijgen om in cellen C15 en D15 de woorden Breedte en lengte voor de getallen te krijgen :)
 

Bijlagen

  • Kopie van Rekenblad test 4-1.xlsx
    105,7 KB · Weergaven: 32
Ook vraag ik me af hoe jullie het voor mekaar krijgen om in cellen C15 en D15 de woorden Breedte en lengte voor de getallen te krijgen
dit doe je via de cel eigenschappen op aangepast te kiezen en bij type dit in te vullen "Breedte: " 0
 
Olivier, 4 vraagjes:
1) als een optie geselecteerd is, mag hij dan verderop nog een keer geselecteerd worden?
2) kunnen alle opties met elkaar samen, of zijn er opties die niet samen kunnen?
3) excel Forms lenen zich bij uitstek voor dit soort vraagstukken. is dat een optie?
4) soms is het handig om een beetje vba te gebruiken. is dat een optie?
 
die tabel kan, lijkt mij, wat kleiner

Je hoeft alleen de prijs voor licht-plexi op te zoeken

dan:
+ glas = +25 Euro
+ donker = +20 Euro
 
ik zie wel wat er straks komt hier de volgende aanpassing:
 

Bijlagen

  • Kopie van Rekenblad test 4-2.xlsx
    106,2 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan