• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel traag door Office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timor63

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
18
Hallo, Ik heb een database in Excel van 6700 regels die sinds kort alleen traag is bij het invoeren van gegevens in een cel. Wachttijd is 6 sec. Mijn computer is nagekeken en er lijkt niets mis. Omdat ik nog met Office 2007 werk, heeft men nu de mogelijkheid geopperd om Office 365 Business Premium aan te schaffen. Dit gaat mij €10,50 per maand kosten terwijl ik niet weet of dit mijn probleem op gaat lossen. Kan iemand advies geven? Alvast dank en groet,
 
Heeft met je Excel versie niets te maken (ik gebruik ook 2007).

Waar het wel traag van wordt.

Veel matrixformules.
Formules die verwijzen naar hele kolommen.
Voorwaardelijke opmaak.
etc.
 
Laatst bewerkt:
Denk ook aan macro's... Zoals de SelectionChange of het Change-event...
 
Uit internationale berichten kan ik alleen maar afleiden dat Excel er sinds Office 2000 niet sneller op is geworden.
 
Invoegtoepassingen werken ook niet snelheid bevorderend.
 
Kijk hier eens naar.
 
Ik zet mijn geld op het aanwezig zijn van heel veel objecten op je werkblad. Klik eens op de verrekijker en kies "Selectievenster". 10 tegen 1 dat daar heel wat in staat.
 
Hallo jkpieterse, ik dacht ik begin met jou eventuele oplossing en inderdaad bovenaan de kolom staat dan Selectie en zichtbaarheid, Vormen op dit blad en dan Comment met een getal. Kan het dan zijn dat mijn ingevoegde opmerkingen de vertraging veroorzaakt? En wat moet ik nu doen. Ingevoegde opmerkingen verwijderen?
 
Staat er niet een lange lijst met objecten vermeld? Dan is dit niet het probleem waarschijnlijk.
Kan je een opgeschoonde versie van je bestand eens uploaden? (gegevens geanonimiseerd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan