Na pauze vaak geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMN

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2017
Berichten
7
Ik heb sinds een aantal dagen avast op mijn p.c. omdat het updaten bij MSE niet meer ging.
Sindsdien doet het probleem zich voor dat als de p.c. aan staat en ik na bijv één of twee uur weer even op internet wil kijken er een gele driehoek met uitroepteken rechtsonder staat.Als ik klik en voor de optie kies om problemen op te lossen of het netwerkcentrum te openen gebeurd er niets,het lijkt wel of alles dan op slot slaat.

Nu heb ik al gezocht hier op iets vergelijkbaars en zag onderstaande topic,alleen als ik naar apparaatbeheer ga en hierna naar netwerkadapter en op eigenschappen klik,krijg ik niet te zien wat ik volgens onderstaandde topic te zien moet krijgen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/689941-Internet-valt-weg-na-bepaalde-tijd

Ik weet helaas niets van computers maar met hopelijk een duidelijke stap voor stap uitleg van hier kan ik het probleem misschien oplossen?

Ik heb Windows 7
 
Laatst bewerkt:
Komt dit probleem voor bij verbinding of WiFi of via ethernet, of beide? Zijn er andere apparaten in huis met vergelijkbaar probleem?
 
Komt dit probleem voor bij verbinding of WiFi of via ethernet, of beide? Zijn er andere apparaten in huis met vergelijkbaar probleem?

Ik gebruik alleen de vaste internetkabel rechtstreeks vanaf de modem naar mijn p.c. en verder heb ik geen andere apparaten.
 
Het komt wel eens voor dat windows problemen heeft om uit slaapstand te komen, met name de internetconnectie wil dan nog wel eens niet meer werken.
Als u na twee uur weer met de pc wilt werken moet ie dan uit slaapstand komen? Zo ja, dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn.
Zet in dat geval het energieschema zo dat ie nooit, of pas na heel veel uur, in slaapstand gaat.
 
Het komt wel eens voor dat windows problemen heeft om uit slaapstand te komen, met name de internetconnectie wil dan nog wel eens niet meer werken.
Als u na twee uur weer met de pc wilt werken moet ie dan uit slaapstand komen? Zo ja, dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn.
Zet in dat geval het energieschema zo dat ie nooit, of pas na heel veel uur, in slaapstand gaat.

Bedankt voor uw reactie,maar ik heb geen idee hoe en waar ik dit moet doen.
Maar is het dan toeval dat ik dit heb sinds ik avast heb?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gevonden en aangepast,het stond op 30 minuten en heb dit nu op 4 uur gezet dus even afwachten of het probleem nu is opgelost.
 
Tik in het zoekveld (linksonder naast Start) Energiebeheer en klik op het gevonden "Energiebeheer"
Dat toont het Energeibeheerscherm en daar ziet u aangegeven welk energieschema er staat ingesteld..
Klik op "De Schema-instellingen wijzigen"van dat schema waar het bolletje is ingevuld.
Dat geeft een scherm met "Het beeldscherm uitschakelen na" en "De computer in slaapstand zetten na". Verander die laatste in "nooit".

Als dat het probleem niet oplost zou het inderdaad aan AVAST kunnen liggen.
Ik neem aan dat u Avast zonder enige aanpassing heeft geinstalleerd? Dan heeft u ook alle "extra's" mee geinstalleerd. Zoals bij bijna alle antivirusproducten geven die "extra's" nogal eens problemen. Om die reden zet ik altijd alle "extra's" uit en beperk de functie tot wat ie moet doen: virussen detecteren.
Voor Avast gaat dat als volgt:
Start het Avast hoofmenu (Avast gebruikersinterface) en klik op het radertje om het scherm met Instellingen te krijgen.
Klik in het scherm "Instellingen" op "onderdelen" (staat in de linkerkolom).
In onderdelen zet daar ALLES UIT, behalve Bestandssysteemschild, Mailschild en Webschild en klik op OK
 
Energiebeheer had ik al gevonden en aangepast,alleen nu op nooit gezet.

Avast komt gewoon van de site van avast en met het aanpassen daarvan kan ik misschien beter wachten om te kijken of het met alleen het aanpassen van energiebeheer is opgelost om erachter te komen of het daar aan gelegen heeft?
 
Op dit moment geen problemen meer,hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor uw hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan