ini-file of zo iets

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
159
In een project dat ik ga maken kan de gebruiker aan enkele variabelen een waarde toekennen. Bij het afsluiten van het programma moeten die variabelen ook gesaved worden om te vermijden dat die verloren gaan. De volgende keer dat het programma gebruikt wordt zijn die variabelen beschikbaar.
Hoe kan ik dat het beste toepassen?
 
Edmoor bedankt, nu kan ik verder en zal ik iets van XML afleren, zal wel effen duren want ik moet van nul beginnen.
(tussen haakjes maar niet echt belangrijk voor mij, de site in je tweede link is niet bereikbaar.)
 
Dat is vreemd. Ik kon er van thuis uit prima bij en in een bedrijfsnetwerk waar ik nu ben ook.
 
Ik heb nu nog eens geprobeerd en het lukt niet. Het is inderdaad vreemd en ik begrijp er ook niks van want die site is toch een heel bekende. Maar geen zorgen maken XML is al een hele brok.
 
Mocht het problemen geven kan ik wel een simpele lees- en schrijfroutine voor gebruik in VB voor je maken.
 
Oh das heel vriendelijk. Ik ga het voorlopig houden bij een gewone tekst file. Voor die enkele gegevens die ik nu nodig heb is dat goed genoeg en dat kan ik zelf nog uitvoeren zonder studie. Toch hartelijk bedankt voor het aanbod. Vroeger met Windows XP en VB6 deed ik dat via het register maar die functies werken niet meer met Windows 10, alles is blijkbaar moeilijk geworden maar dat is zorg voor later. Op dit moment zal ik een txt file gaan gebruiken.
Bedankt edmoor voor de goede raad. Het topic ga ik zelf maar sluiten want dat ken ik ondertussen.:eek:
 
Ik weet welke functies je bedoelt en die zijn er inderdaad niet meer.
En verder, graag gedaan :)
 
Bloodshed bedankt, dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan