formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
275
Wie kan mij helpen?
Inmiddels een redelijk stuk opgeschoten met het maken van een website met Bootstrap, HTML en CSS.
Vraag wat kan ik gebruiken voor een veilig contactformulier, een aanmeldformulier en een zoekformulier?

Alvast bedank voor de reactie
Hr.gr.
Baukjen
 
@php4u
bedankt voor de informatie. zal het gaan bekijken en bestuderen.
wat ik met een a.) aanmeld en b.) zoekformulier bedoel is dit.
a.) iemand die zich wil aanmelden voor bv een nieuwsbrief
b.) zoekformulier net als hier op deze site rechts boven dat de website doorzocht wordt naar een onderwerp.

een goede groet
Baukjen.

NB ik ben op zoek naar iemand die een koppeling (script) kan maken tussen 1 een afbeelding waar meerdere aan klikmogelijkheden op staan en 2 een koppeling naar de informatie die staat op een DB. kent u iemand die dit tegen een redelijke vergoeding wil doen?
 
php4u weet dat mail() niet veilig is :rolleyes:

In de bijlage een contactformulier in Bootstrap die gebruik maakt van smtp via PHPMailer. Die is een stuk veiliger.
Bestand contact.php even wijzigen met jouw gegevens.
 

Bijlagen

  • phpmailer1.zip
    46,9 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
php4u weet dat mail() niet veilig is :rolleyes:
Kleine correctie: Het is wel veilig, maar als je headers toe gaat voegen, dan moet je wel opletten dat die veilig zijn zodat niet iemand zijn eigen regels erin gaat frotten met CC'tjes naar spamdomeinen.
 
Het is niet zwart/wit. Als het echt niet veilig is dan zit het niet in php. Daarentegen zijn er wel TE veel patches uitgebracht voor webmail programma's die gebruik maken van php mail. Smtp heeft authenticatie en is dus altijd net effe wat veiliger. Ook is smtp betrouwbaarder dat een email bij de ontvanger aankomt. En de kans dat een email in de spambox verdwijnt is bij smtp kleiner. Tja, een nadeel van smtp is dat het door de authenticatie iets langzamer is.
 
Als je mail() gebruikt dan komt het ook bij een SMTP-server uit. Zonder SMTP-server kan je geen mail versturen. Zie het als de bekende rode brievenbus van de PTT (of de oranje van de PostNL).

Bij de mail() komt de mail vaak bij een mailprogramma uit die het naar de SMTP aflevert. In sommige gevallen komt het direct bij een SMTP-server uit vanuit PHP, maar dan zit je met het gedoe met autenticatie, waar PHP niet echt lekker mee kan samenwerken.
Als je PHPmailer gebruikt, dan communiceer je direct via sockets met de SMTP-server, en kan je prima gebruik maken van het protocol waarmee SMTP praat. Dus je kan dan ook eenvoudig authenticeren.

Met phpMailer heb je ook kant en klare functies, dus een bijlage is in een handomdraaiversturd, zonder de boel om te zetten naar base64 encoding, te chunken en een hash eraan toe te voegen.
Ik raad zelf phpMailer aan. Enne.... als deze oud is, patch hem dan even meteen met de nieuwste versie, want er zit een lek in dat iedereen in bepaalde gevallen alsnog de boel kan hacken. ;)
 
Ingaan op je post heeft verder geen nut. Googel bijvoorbeeld eens op: php mail vs smtp ofzo voor juiste info dan kan je het zelf lezen.
 
allemaal bedankt voor de reacties.
eengoede groet
Bukjen
:thumb:
 
Suc6 met het contactformulier.
Als je een vraag hebt over het Bootstrap formulier bij post #4 dan hoor ik het wel.

Je vraag over een aanmeldformulier nieuwsbrief en zoekfunctie op je website is een ander verhaal. Dit is sterk afhankelijk van hoe je de website gaat opzetten. Doe je dit met platte html (met wat php waar nodig) of met een blog/cms op de server?
 
@bron
dit doe ik inderdaad zoveel mogelijk met met platte html en daar waar nodig wat php
 
Helaas, dan worden het aanmeldformulier en het zoekveld een lastige klus. Het is te doen maar ik heb geen voorbeeld voor je.
 
@bron
als ik het dus goed begrijp dan is het beter om bijvoorbeeld dan gebruik te maken van opzet website in php?
ben benieuwd wat eer dan zoal mogelijk is?
 
RE: als ik het dus goed begrijp dan is het beter om bijvoorbeeld dan gebruik te maken van opzet website in php?
Yep, eigenlijk een combinatie van html/css/javascript EN php/mysql/files. Andere programmeertalen kan ook maar zijn minder interessant voor websites.

RE: ben benieuwd wat eer dan zoal mogelijk is?
Een kort artikel vind je hier
Je kan dan bijvoorbeeld de informatie uit het aanmeldformulier door de php in een database (of een gewoon bestand) opslaan. Dan heb je alle nieuwsbrief informatie op 1 plek bij elkaar en het is alleen voor jou toegankelijk. Er zijn ook makkelijke scripts / code snippets te vinden voor deze functionaliteit. In een cms (gemaakt in php) is het nog makkelijker. Dan zoek je een kant-en-klare plugin die je kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan