T.V. niet zichtbaar in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick16

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
149
Ik heb onlangs een 4k tv gekocht, en ik wil mijn netwerk gebruiken om videobestanden erheen te streamen.

Hiervoor heb ik een thuisgroep aangemaakt, wat erg apart is, is dat ik via de thuisgroep en opties voor streamen de tv wel zie, en dan kan ik ook aangeven dat ik bestanden delen wil toestaan ermee.

Ik kan echter de tv zelf niet zien in de thuisgroep of in mijn netwerk, en ook op de tv kan ik mijn pc niet zien.

Om het nog ingewikkelder te maken, als ik de tv via wifi met internet verbind dan zie ik mijn pc wel (maar dan is het, het gehele netwerk, ik zie ook de mediaserver van de buren bijvoorbeeld, en niet de thuisgroep).

Maar zodra ik de t.v. met een vaste kabel verbind, en succesvol een verbinding tot stand breng (youtube etc. alles werkt) dan zie ik mijn pc en de mediaservers niet meer.

Streamen via wifi is uiteraard niet echt een optie aangezien het om grote bestanden gaat dus ik wil daar graag de bedrade connectie voor gebruiken.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Het lijkt net alsof de t.v. met een ander netwerk verbindt als ik voor bedraad kies i.p.v. wifi. :confused:

Hoe krijg in de t.v. toegevoegd aan het thuisnetwerk?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat het iets met port forwarding te maken heeft.

Omdat wireless dus wel werkt, maar zodra ik een wired connection gebruik ik het netwerk niet meer zie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan