• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel toevoegen met bepaalde tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Nl versie

Code:
=NETWERKDAGEN.INTL(A7;A37;11;VERSCHUIVING(INDEX(feestdagen;;VERGELIJKEN(JAAR(A7);feestdagen!$A$1:$E$1;0));1;;10))
 
De functie: wordt die zo geschreven '=netwerkdagen.int'?
 
Test de formule eens zoals door @VenA is uitgeschreven voor de Nederlandse versie.
Nogmaals: ik bezit geen Excel 2010 of hoger dus kan het niet testen.
Het enig wat ik kan testen is de andere zonder de 11 voor oudere versies.

Volgens mij moet die zo wel werken.
 
Mooi, nou zo moeilijk was het niet he.
 
@HSV, Probeer INDEX maar eens te vertalen:d

Zonder alle berichten gelezen te hebben zou ik voor dynamische kalender gaan. Dat maakt het geheel wat eenvoudiger en hoef je ook nooit wat aan te passen in de tabel met feestdagen.
Code:
=NETWORKDAYS.INTL(A7;A37;11;feestdagen)
 

Bijlagen

  • testversie3.xlsb
    39,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ieder cultuur neemt z'n feestdagen mee naar Helpmij.nl (in het begin waren het er twee, een voor Nederlanders en een van de Belgen).
Tegenwoordig moet je een agenda hebben wanneer je aan het werk mag.
De kalender van de Ts heb ik niet verzonnen, want er staan er persoonlijk een aantal dagen te weinig in.
 
Wel een goede tip van de feestdagen. Nu moet ik deze niet meer aanpassen.
Ook goed gezien van het schrikkeljaar (februari), maar kom wel op paar problemen uit.

Als ik bij tabblad "blanco" de datum veranderd naar 1/1/2018, dan zijn de feestdagen weg van tabblad "2017" en krijg ik dit bij openingsdagen: #N/B (die verwijzen naar tabblad "feestdagen" maar omdat deze veranderd van datum zijn mijn feestdagen weg) kan dit anders opgelost worden?
Ook na het veranderen van datum (1/1/2019) bij tabblad "blanco" kloppen de openingsdagen niet bij Januari (27 ipv 26) en Juli (27 ipv 26)
 

Bijlagen

  • testversie4.xlsm
    102,1 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan