kontakt beeldscherm met computer verdwijnt soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvds

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Berichten
67
Wanneer de computer voor langere tijd in slaapstand gaat, dan tik ik normaal gezien een toets van het toetsenbord aan en het scherm floept aan en ik kan beginnen werken. Nu gebeurt het regelmatig dat het scherm gewoon zwart blijft, om het even wat ik doe. Ik moet dan op de aan/uit toets van de computer duwen tot hij stilvalt, terug opstarten en met enige goede wil herneemt hij dan het kontakt met het scherm. Wel vervelend ! Kan ik dit euvel oplossen ?
 
Druk in plaats van een willekeurige toets een op alleen de Ctrl toets.
Helpt dat?
 
In dat geval is het de computer zelf die niet ontwaakt.
Er vanuit gaande dat u USB toetsenbord en muis gebruikt: De USB spanning wordt nu kennelijk uitgeschakeld in slaapstand en de computer kan het daarom niet meer merken dat u een toets indrukt of de muis beweegt.

Ga in het Configuratiescherm of bij de instellingen naar Hardware en Geluiden > Klik op Apparaatbeheer > Klap het Muis menu uit > klik rechts en kies Eigenschappen van de gebruikte muis > ga naar de Energiebeheer tab en selecteer daar: Toestaan de computer uit slaapstand te halen. Doe het zelfde voor het toetsenbord. Wanneer dit na echt opnieuw opstarten niet werkt, ga dan naar Human Interface Devices (HID) en sta iedere daar toe om de computer uit slaapstand te halen voor elke USB poort.

Zo niet, dan moet Energiebeheer in de BIOS worden aangepast. Misschien kan u eerst nagaan of het batterijtje haast leeg is en de waarden van de Setup terug gezet kunnen zijn naar "standaard waarden." Hiervan komt er wel eens een melding voorbij en vaak kloppen de systeemtijd en datum dan niet meer. Hier onder de beschrijving in het Engels en voor een laptop:

1) Restart the laptop and keep hitting the F1, F2 or Esc key to enter the BIOS interface
2) Click the '+' sign on the left to expand 'Power Management'
3) Click on 'USB Wake Support'
4) Go to right and place a check mark in the box for "Enable USB Wake Support"
5) Click on "Apply" (and OK if asked)
6) Exit
7) Let Windows start
8) Go into the "Control Panel" (you can find the Control Panel option by right-clicking on the Windows start icon in the bottom left corner of the screen)
9) Find and click on "Power Options" in the Control Panel
10) In the Left Column... click on "Change when the computer sleeps"
11) click on "Change Advanced Power Settings"
12) Scroll down to "USB Settings and click the "+" sign to the left of it
13) click the "+" sign to the left of "USB Selective Suspend Settings"
14) You will see "On Battery: enabled" and "Plugged In: Enabled"... click on each word "Enabled" and it will give you the choice to disable... go ahead and "disable" both options.... So now you will have this: "On Battery: Disabled" and "Plugged In: Disabled"
15) Click on "Apply" and close any open windows
Now.. anytime the computer goes to sleep... all you have to do is click on a key on the keyboard or shake the mouse. (Note: This worked on all of the Dell Inspiron 5000 Laptops with Windows 10 that I installed for my company... Results may vary... but I am sure most of you will find that this is a good resolve to the issue)

Met dank aan tomshardware.co.uk
 
Laatst bewerkt:
Tot hiertoe heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Ik heb wel de energie-instellingen veranderd, o.m. de slaapstand-tijd ingekort. Misschien heeft dit er iets mee te maken gehad ? Ik zal in elk geval, mocht het zich nog opnieuw voordoen, de voorgestelde procedure in acht nemen. Bedankt allen !
 
Je kunt beter de slaapstand helemaal uitschakelen en alleen de monitor laten uitgaan na 10 minuten.
Slaapstand is gewoon eco-onzin die je meer problemen als voordeel oplevert..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan