Wifi ZIGGO /websites laden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
91
Als ik verbinding heb met "SSID ZIGGO eigen aansluiting" willen veel websites niet laden / duurt te lang. Maak ik verbinding met SSID ZIGGO Hotspot dan werkt het allemaal prima. Het modem heb ik afgekoppeld en weer aangesloten maar probleem blijft. Ook een bekabelde verbinding geeft het eerste probleem. Besturingssysteem W10. Wie weet een oplossing?
 
Hoi,
Geef de SSID van je primaire netwerk eens een andere naam, b.v. een nickname. Ik heb b.v. mijn eigen gekozen nickname.
ZIGGO is waarschijnlijk te algemeen (en volgens mij de SSID v.d. hotspot), zet er dan in ieder geval een cijfercombinatie achter.
 
Laatst bewerkt:
a. Heb je hetzelfde probleem als je verbindt vanaf smartphone of tablet of (andere) laptop/pc?
b. Indien het probleem er niet is als je met het UPCxxxxx netwerk verbindt vanaf andere apparaten (zie a.) dan heb ik geen verklaring.
Indien het probleem echter 'algemeen' is, dan zou ik vermoeden dat iemand/iets het uitdelen van ip-adressen vanaf de UPC/Ziggo routermodem heeft afgezet. Bel met UPC/Ziggo helpdesk om dat weer te herstellen, want hoe de routermodem in dergelijke gevallen toch te kunnen benaderen voor het doen van (hestel-)instellingen is afhankelijk van het type routermodem (er zijn meerdere routermodem types in gebruik bij UPC/Ziggo).

PS: Ik ga er hier vanuit dat je niet bij UPC/Ziggo de routermodem in bridge modus hebt laten zetten, want in dat geval heb je het probleem (van niet-uitdelen ip-adressen) daar zelf mee veroorzaakt. Ongedaan maken ervan ook in overleg met de helpdesk UPC/Ziggo.
PS2: Veel routermodems van Ziggo stralen 2 wifi netwerken uit, namelijk 1 op de 5 Ghz band (802.11n netwerk) en 1 op de 2,4 Ghz band (802.11g netwerk). Uiteraard moet de wifi adapter in je pc/laptop alleen verbinden met het wifi netwerk waar de wifi adapter goed mee overweg kan (meest compatible zou het 2,4 Ghz band netwerk moeten zijn).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het deed zich voor op alle apparaten, zowel ipad, samsung en windows 10. Aan het modem heb ik niets gedaan. Maar tot mijn grote verbazing werkt vanaf vanochtend alles weer als vanouds! Iedereen bedankt voor de snelle reacties.
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan