fouten op interne harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Op de hd zijn deze fouten geconstateerd. Hoe ernstig is dit en is dit te repareren?AMD3 harde schijf fouten.jpg
 
Nee, is niet te repareren.
Is maar 1 oplossing, backup maken en de schijf vervangen.
Op deze schijf zijn vrijwel alle reserve-sectoren gebruikt, schijf is gewoon versleten.
 
Hallo

Sluit mij aan bij het 2e gegeven antwoord.

Crystaldiskinfo is ook een zeer goed prg ...

Geeft terugkoppeling "Good/Caution/Bad" , huidige t° , draaiuren , etc ...

Zo goed als alle harde schijven die ik onder handen heb gehad die defekt waren , was de oorzaak meestal ...

Veel te warm geworden --> magnetische laag defekt (ooit 55°C of meer van t°)

Veelvuldige bruuske schokken met als gevolg --> head/platter kontakt

Heel zeldzaam --> kortsluiting in beveiligingsdioden ... na oorzaak te zoeken --> een niet geaarde p.c. .

Hopelijk heb jij , of iemand die ooit dit topic mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
oké, da's duidelijk. Beiden dank voor de reactie.

groet.
 
alhoewel, toch nog een vraagje. Waarschijnlijk zijn de fouten de oorzaak dat de harde schijf continue draait? Maar ik merk dat het fysiek geheugen dat gebruikt wordt oploopt van 35% naar ruim 60 tot zelfs 91 en een enkele keer ook 99% bedraagt. Zelfs als ik geen programma's geopend heb.

Kan dat hiermee te maken hebben?
 
Dat kan ja, maar in dat geval zal ook het processor-gebruik veelal excessief toenemen als er geprobeerd wordt data van deze beschadigde schijf te lezen...
 
de processor werkt inderdaad harder.
dank voor de info.
tijd voor een andere harde schijf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan ja, maar in dat geval zal ook het processor-gebruik veelal excessief toenemen als er geprobeerd wordt data van deze beschadigde schijf te lezen...


Tweedehands schijf via Marktplaats gekocht, bij verkoper erop aangedrongen dat deze met Crystaldiskinfo wordt gecontroleerd. Verkoop laat goede uitdraai zien. Schijf ingebouwd en na een dag begint bij deze hetzelfde gedoe met hoog processorgebruik en gebruik van intern geheugen tot 99%. Verkoper gecontacteerd en deze raadt aan om de schijf te formatteren. Heb hddregenerator gedownload en deze is nu aan het draaien. Zal nog wel de nodige uurtjes duren.
Heb tevens een nieuwe datakabel eraan gehangen, zelfde resultaat.
Wat ik mij nu afvraag of het kan dat een eventueel beschadigd moederbord (???) een schijf ruïneren of zoek ik het totaal verkeerd?
 
Hallo

"Wat ik mij nu afvraag of het kan dat een eventueel beschadigd moederbord (???) een schijf ruïneren of zoek ik het totaal verkeerd?"

Dit is een mooi gestelde vraag ....

Had je merk/typenr/ouderdom , etc .... vermeld van de hardware , toen je deze vraag had gesteld ...

Had je zo zo goed als zeker reeds de nodige eenduidige antwoorden gekregen.

Reeds oudere p.c. ?? --> controleer voeding op rimpelspanning. (uiteraard alle uitgangsspanningen ...)

Merkloze motherboard ... , gezien de summiere info zeker niet nalaten om te controleren op lekkende/bolle condensatoren.

"Tweedehands schijf via Marktplaats gekocht, " -->

Moest je de nodige hardware kennis bezitten ... had je uiteraard deze vraag niet gesteld ... vind het wel heel moedig van u om dan op de koop toe een 2e hands harddisk aan te schaffen ...

Wordt uiteraard vervolgd ...

Op deze site zitten immers zeer meegaande/sympathieke/geduldige ... etc ... mensen.

Peter
 
Allereerst dank voor uw uitgebreide reactie.

Gaat ie dan:

W7 Ultimate 64b
Amd Athlon II X4 620
8 Gb Corsair Dual Channel DDr 3 667 Mhz
MSI 760 GM-P 23 FX MS7641
2Gb Nvidea Geforce GTX 750 ti
445 Wd WDC S-ATA hdrive

Heb geen lekkende of bolle condensatoren kunnen ontdekken.
Heb de data kabel voor de hd vernieuwd.
Hoezo moedig om een andere hd te kopen?

Ik zou niet weten hoe ik de voeding moet controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag toevallig dat de vorige eigenaar automatische update had uitgeschakeld. Deze geactiveerd en nadat de pc diverse uren had staan zoeken bleken er ruim 200 updates klaar te staan. Ongeveer een dag later zijn de meeste gedownload en ge'installeerd en wat blijkt, de cpu en het geheugen gedragen zich nu normaal. Ik neem aan dat het eerdere hoge cpu en geheugen (tot 99%) gebruik hier dan maar mee te maken had. Blijft natuurlijk wel nog de vraag hoe het kan dat de "nieuwe"
schijf die ik gekocht heb via de verkoper een goede uitdraai van Crystaldisk levert en bij mij wordt er een fout geconstateerd.

de processor werkt inderdaad harder.
dank voor de info.
tijd voor een andere harde schijf
 
Wie zegt dat die uitdraai van Crystal Discinfo niet van Google gejat is..?
Kies maar uit zou ik zeggen...
 
Ja dat zou ook nog kunnen, maar als ik naar de draaiuren en aantallen keren dat de schijf is ingeschakeld dan kloppen die wel met mijn uitdraai van Crystaldisk. Heb de schijf bij verkoper thuis opgehaald. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik heb niet de indruk dat hij voor deze verkoopprijs de boel besodemieterd heeft.

Wie zegt dat die uitdraai van Crystal Discinfo niet van Google gejat is..?
Kies maar uit zou ik zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan