• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule(ring) voor GEMIDDELDE en VERTICAAL.ZOEKEN combi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peettt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
3
Ik ben opzoek naar een formule waarmee je de gemiddelde index kunt berekenen in de tijdsperiode die je kunt invullen (begin- en eindtijd dropdown). In bijgevoegd excel-bestand kun je in de dropdown lijst in cel B2 een begintijd selecteren en daaronder de eindtijd. Ik zou daarna graag willen dat hij de bijbehorende index berekend op basis van welke begin- en eindtijd is opgegeven. In het geval van Begintijd 15:00 en Eindtijd 19:00 moet hij dus de gemiddelde index berekenen tussen 15:00 en 19:00u ( 0,5 + 0,5 + 0,75 + 0,75 / 4 = 0,625). Weet iemand hier de bijbehorende formule voor?

Ik zat zelf te denken aan een combinatie van GEMIDDELDE en VERTICAAL.ZOEKEN.
Ik dacht aan deze formule maar deze geeft een foutmelding: =GEMIDDELDE((B2="Kies";"";VERT.ZOEKEN(B2;H3:I26;2;0)):(B3="Kies";"";VERT.ZOEKEN(B3;H3:I26;2;0)))

Heeft iemand een idee?
Duizend maal dank!
Bekijk bijlage Excel vraag.xlsx
 
Wat is jouw definitie van tussen? >= begin en < eind? Bijzonder!

Je kan er AVERAGEIFS() voor gebruiken. In het bestandje een aantal voorbeelden.
 

Bijlagen

  • Excel vraag10000.xlsb
    10,1 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan