Foutmelding bij MS Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkShyenna

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Berichten
9
Ik krijg sinds kort de volgende melding:
Taak (mijn emailadres) - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CC1A). De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een ander versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw emailserver of internetprovider(ISP).
Wat kan ik hier aan doen heb mijn hele pc al helemaal leeg gehaald en alles er op nieuw op geinstalleerd. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik gebruik MS Outlook 2007. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Hallo. Waarschijnlijk een poort foutmelding poort 25 kan ook wel eens poort 587 zijn. En SSL beveiligd aanzetten. Welke provider heb je. Eens even nakijken bij je provider of alles nog goed staat.

TIP: Kijk eerst hoe het stond kun je altijd terug. Schrijf op wat je ziet en doet.
 
Welke Windows versie gebruik je en wat zijn je (POP-, IMAP), SMTP server instellingen?
 
Hallo. Waarschijnlijk een poort foutmelding poort 25 kan ook wel eens poort 587 zijn. En SSL beveiligd aanzetten. Welke provider heb je. Eens even nakijken bij je provider of alles nog goed staat.

TIP: Kijk eerst hoe het stond kun je altijd terug. Schrijf op wat je ziet en doet.

Wij hebben SKV als provider is hier in Veendam. Ik heb de vraag ook elders gesteld en daar word het volgende gezegd:

Wordt niet meer ondersteund dit Microsoft. Zet outlook in safe mode. Ben je die melding kwijt. Stap over op een ander mail programma zoals Windows mail. Type de code maar eens in in Google.

dus ga ik dit ook even uitzoeken. Wel raar Outlook heeft bij mij jaren gewerkt zonder problemen.
 
Daarmee is maar de helft van m'n vraag beantwoord en het gaat nu net om het andere gedeelte.
 
Je vraag gaat over Outlook, dus uiteraard zou ik graag die Outlook instellingen er van zien, niet van GMail.
 
Daarmee is maar de helft van m'n vraag beantwoord en het gaat nu net om het andere gedeelte.

Inkomende staat op pop.gmail.com poortnummer Inkomende POP3 995
Uitgaande staat op smtp.gmail.com poortnummer Uitgaande SMTP 587
Versleutelde verbinding TLS

hoop dat je hier voldoende aan hebt. anders graag duidelijke uitleg waar ik het kan vinden
 
Dat is inderdaad wat ik wilde zien. Outlook 2007 is al een poosje oud eb XP wordt niet meer ondersteund. Het zou dus kunnen zijn dat GMail deze als minder veilige app beschouwd. Stel daarom in GMail eens in dat minder veilige apps toegang tot je account mogen krijgen. Lees dit er over:
https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl
 
Opgelost

Na de hele pc opnieuw te hebben opgeschoond dus XP er af en opnieuw alles geïnstalleerd te hebben werkt mijn Outlook weer als vanouds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan