Bootmgr mist ineens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen. Ik lees veel op internet over bootmgr mist, maar ik kom niet verder.

Nu net kreeg ik de foutmelding. Ik heb vandaag en gister en afgelopen maanden niks gedaan met de pc. Niks geen gekkigheid van opnieuw installeren of wat dan ook.

Dus waarom mist hij ineens bootmgr?

Ik heb geen windows installatieschijf en kan ook geen usbs maken zo zonder computer.

Wat kan ik doen? Bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groet, Thomas Hiensch

Custom asus windows 7 64bit pc uit 2012 met nieuwe ssd harde schijf uit 2016.
 
Laatst bewerkt:
https://www.heidoc.net/joomla/techn...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
Met deze tool kun je elke versie downloaden die je wenst, ook Nederlandse versies.
Op een andere PC met W7 een herstel cd freubelen kan ook.

ISO's kun je branden met Imgburn.
http://www.imgburn.com/
Of op een stick zetten met Rufus.
https://rufus.akeo.ie/

Die windows iso downloadtool lijkt me wel handig, maar toen ik hem zonet gebruikte kwam de boodschap "GetHostEntry Failed" (DNS-probleem)
Ligt dat aan mijn PC of werkt deze tool/site niet meer?
 
Als er nog iets is wat ik kan doen zonder tweede computer (i.e. het maken van een installatieschijf of USB stick gaat een beetje moeilijk nu), dan hoor ik dat graag! Als er mensen in mijn buurt wonen en het kunnen en willen repareren, houd ik me aanbevolen!
 
Update: toch niet opgelost :(

Beste mensen, het is opgelost. Geen idee hoe. In het boot menu nógmaals een andere harde schijf aangevinkt. Nu deed 'ie het wel. Nog even de D schijf eruit en weer terug. Ik snap d'r niks van. Maar hij doet 't weer. Ik heb nu iig mijn boot-usb'tje klaarliggen. Dank u, allen!
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, helaas is het toch nog niet opgelost. Het zit nu zo.

Ik kom niet voorbij bootmgr. Gisteren toen ik de juiste harde schijf aanvinkte in het bootmenu deed hij het even. Ik ging gelijk maar systeemherstel. "Dat kan niet uitgevoerd worden omdat het niet is ingeschakeld." Nou vooruit, ik ga naar de juiste instellingen en wil het inschakelen. "Het kan niet ingeschakeld worden vanwege een of andere fout."

In het bootmenu kies ik de USB recovery stick. Hij start een Windows 7 setup en geeft me een aantal opties. De eerste keus is herstellen of installeren. Ik kies herstellen. Lukt niet. Een of andere foutmelding.

Ik kies installeren. Dan krijg ik de keuze upgraden of aangepaste installatie. Beide werken niet.

Hier ergens is ook een optie "opties voor systeemherstel", waarbij ik kan kiezen uit "opstartherstel" - hij kan niks vinden, "systeemherstel" - kan niet want hij vindt geen huidige Windows versie, "herstellen met installatiekopie" - werkt niet want hij vindt op de USB niet wat hij nodig heeft.

Kort samengevat: wat nu? Niks werkt.
Ik denk de C schijf vervangen? Ik heb alle serialnummers bewaard op een printje mbv belarc.com.

Tips? Ideeën?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan