Internet maken of aansluiten fiber.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
Ik zit met het idee om op de locatie (waar ik nu naar toe ga) glasvezel te leggen.
Dus dacht ik aan zo snel mogelijke verbinding.
concept zou zijn ik verbind met twee bedrijven met 4glasvezels die in het rack komen(totaal 8).
twee van kabel 1 gaan naar de router
twee van kabel 2 gaan naar de router
twee van kabel 1 worden verbonden met twee van kabel twee.

Zien jullie mogelijk problemen en wat hardware dien ik te hebben.
ik dacht aan Siemon splitter.
router ?? zo snel mogelijk zo laag mogelijk verbruik
server ?? zo weinig mogelijk verbruik (1gig ram is voldoende maar mag meer)(ssd zal zeken om de hoek komen) ideën .
Ik probeer zoveel mogelijk 12v te hebben zodat ik een autobatterij kan gebruiken.lader ... ectra optima batterij.
 
Laatst bewerkt:
twee van kabel 1 worden verbonden met twee van kabel twee.
Waarom zou je dit willen doen.

8 glasvezels kun je het niet af met 1 van 10Gb
 
Tja ik wil gewoon deel uitmaken van internet en de extra verbinding maakt het voor de aangesloten personen/bedrijven net nuttig hierdoor bestaat er een extra garantie van verbinding waarom een paar om een zend en een return te hebben dus meer kanalen.

En extra ik wil het goedkoper en dan is er een sternetwerk tussen bedrijven en internet.
 
Extra zekerheid krijg je niet, want al je draden volgen dezelfde route naar de andere locatie. Gaat er iets mis dan is dat in 99,999999% van de gevallen in de bedrading en niet in de connectoren.

Verder heb je een juridisch probleem als je provider wilt gaan spelen. Dan dien je namelijk ook te voldoen aan de eisen van de dataretentiewet. Ik wens je veel plezier om aan die eisen te gaan voldoen.

Vervolgens wil je ook nog iets wazigs met 12V gaan doen omdat?

En siemon splitter. Je hebt kennelijk geen idee wat UTP is anders zou je dit niet eens voorstellen.


Mijn gratis tip. Lees eens meer over de basisbeginselen van netwerken en bekijk je idee dan nog een keer.
 
Ik ben niet zo duidelijk ik bedoel twee kabels naar twee locaties en één doorlus tussen de locaties vervolg heb ik zeker internet.
Dus de anderen kunnen de kabel(fiber) ook gebruiken .

Ik vroeg me dat ook af:
Je hebt kennelijk geen idee wat UTP is anders zou je dit niet eens voorstellen.
Ik heb het over Fiber optic (http://www.siemon.com/uk/lightstack/) splitter is een minder goed woord...

Dat is waar :
Verder heb je een juridisch probleem als je provider wilt gaan spelen. Dan dien je namelijk ook te voldoen aan de eisen van de dataretentiewet.
Dat is dan voor mijn firewall die logt het nu ook alles. dus...(maar ik heb er niet aan gedacht)(met een abonement vulgary kan je al veel verhinderen juist google afbeeldingen is dan een hinderpaal...)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan