• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen op basis van variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerbek312

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
50
Goedemorgen,

Ik heb een planning gemaakt voor projecten en medewerkers. Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd.

Ik zou graag een paar selecties willen maken, zodat ik die output kan printen. Denk bijvoorbeeld aan:
- overzicht van week 1 t/m 4;
- overzicht van week 1 t/m 4 van afdeling1;
- of overzicht van week 2 t/m 6 van project X en afdeling1

Ik had gehoopt dit te kunnen doen met slicers, maar krijg dit niet voor elkaar.

Heeft iemand een ander idee?
 

Bijlagen

  • Demo helpmij.xlsx
    31,2 KB · Weergaven: 39
De hele opzet is niet geschikt voor het gebruik van draaitabellen. Mogelijk dat je wat kan met groeperen en het autofilter.
 

Bijlagen

  • Demo helpmij.xlsb
    26,5 KB · Weergaven: 22
Thanks voor de suggestie. Is zoiets niet met VBA op te lossen?

Bijvoorbeeld een selectieformulier (week .. t/m ..) en project .. en dat dan alle andere kolommen en rijen worden verborgen?
 
Met VBA is van alles op te lossen. Beter is het om eerst over de informatiebehoefte en de structuur na te denken. Met macro-opmames en wat aanpassingen kan je mogelijk ook wel een eind komen.
 
Misschien teveel gevraagd, maar mag ik je vragen mij op weg te helpen met een stukje van de code?

Ik heb een formulier ingevoegd in het bestand en is de bedoeling dat de kolommen en rijen verborgen worden als ze niet aan de criteria voldoen. Gaat alleen om tabblad "Planning medewerkers".

Op tabblad formulier maak ik de selectie:
- periode van en t/m
- project
- afdeling
- medewerker

Alles kan ook variabel zijn, dus als het selectievakje leeg is, moet hij alles laten zien (dus bijvoorbeeld alle weken, of alle medewerkers).

De keuzelijst is gekoppeld met de cellen op tabblad "macro" en zijn geel gemarkeerd. Tabblad wordt, als het klaar is, verborgen.

Volgens mij zou het zoiets moeten zijn als (in geval van de weken):

Zoek uitkomsten van Cel D1 en D in Kolom A:B van tabblad macro
Zoek die op in rij 1 en 2 (samengevoegd, dus geeft wellicht problemen?) van tabblad medewerkers
Verberg alle andere kolommen.

Maar hoe ik zoiets vertaal in code....
 

Bijlagen

  • Demo helpmij.xlsm
    44,7 KB · Weergaven: 27
Voor vragen is dit forum uitgevonden. Om je een klein beetje op weg te helpen

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  With Sheets("Formulier")
    Columns("C:NB").Hidden = True
    Columns(3).Offset(, (.Shapes("ddc1").ControlFormat.Value - 1) * 7).Resize(, (.Shapes("ddc2").ControlFormat.Value - .Shapes("ddc1").ControlFormat.Value + 1) * 7).Hidden = False
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Demo helpmij.xlsb
    40,8 KB · Weergaven: 24
Perfect dank je. De andere posten kan ik eenvoudiger gebruiken door gewoon een filter toe te passen.

Ik heb nog 2 vragen:
- hoe wijzig ik de naam van keuzelijst? Ik zag dat deze nu ddc1 (etc) genaamd was, maar bij eigenschappen/programma code kon ik niet vinden hoe ik de naam zou moeten wijzigen.
- als ik de selectievelden op tabblad "planning medewerkers" zet (zoals het plaatje) en er dus niet meer voor kies om een apart tabblad formulier te gebruiken, wat moet ik dan aan de code wijzigen dat het uitgevoerd wordt bij selectie van de knoppen? Nu is de trigger dat ik op het tabbad klik. Maar dat doe ik niet meer als de knoppen op al op dat tabblad staan.

Bestaat er zoiets als "Shape_activate" o.i.d.?

Schermafbeelding 2017-03-01 om 15.32.25.png
 
Altijd handig die plaatjes. Je kan aan een shape een macro koppelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan