Game PC (2500/3000) Budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
74
Goeie dag,

Ik ben toe aan een nieuwe game pc de gene die ik nu heb is 6 jaar dus wordt eens tijd dat ik een nieuwe ga kopen.
De pc die ik nu heb hem ik gekocht bij gamepc.nl deze werd compleet geleverd aangezien ik zelf nog nooit een pc in elkaar heb gezet.
Nu ben ik aan het twijfelen om gewoon weer bij hun een nieuwe pc te bestellen het zou dan ongeveer dit systeem worden.

Behuizing : Cooler Master MasterCase 5 Window
Processor : Intel® Core™ i7-6850K 3,6GHz
Koeling : Waterkoeling Corsair Hydro H100i V2
Moederbord : Asus ROG Strix X99 Gaming
Geheugen : Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
Grafische kaart : MSI Armor (OC) GTX 1080 8GB
Harde schijf 1 : 275GB SSD Crucial MX300
Harde schijf 2 : Seagate 3000GB HDD Sata III
Geluidskaart : Asus Strix Soar
Voeding : 750 Watt Corsair
Besturingssysteem : Windows 10 Home

Garantie : 4 jaar Volledige Garantie (GRATIS)
Met 4 jaar volledige garantie kun je de computer/laptop opsturen of brengen en kosteloos laten repareren.
Alle defecte onderdelen worden zonder kosten gerepareerd of vervangen voor een gelijkwaardig onderdeel waardoor je binnen deze periode altijd weer een perfect werkend systeem terug krijgt.

Dit alles gaat me ongeveer € 2.928,00 kosten bij gamepc.nl een scherm heb ik pas gekocht en me keyboard en muis zijn ook pas een half jaar oud.
Nu hoor ik van veel mensen dat site's zoals gamepc.nl toch erg duur zijn en dat ik geld kan besparen als ik de onderdelen los ga kopen .
Ik kan zelf de pc niet in elkaar zetten daar zou ik dus iemand voor moeten zoeken dit is verder geen probleem.
Sommige van jullie zitten echt in deze wereld kan iemand mij vertellen hoeveel geld in ongeveer kan besparen als ik de onderdelen los zou kopen ?
Verder wat vinden jullie van dit systeem, Hier moet ik toch wel weer wat jaartjes mee vooruit kunnen toch ?
Misschien zien jullie nog wel iets wat ik kan veranderen aan het systeem hoor het graag.

Mvg Hurricane :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Niet rot bedoeld hoor, maar zoals je het nu vraagt is het voor ons dubbel werk en kost het dus ook dubbel tijd om je goed te kunnen adviseren. Je zou de helft ervan weg kunnen nemen door achter de componenten de prijs te zetten die de webwinkel ervoor vraagt. Je weet die prijzen immers al (gezien het totaalbedrag dat je noemt).

Vooruitlopend op de gedetailleerde adviezen die je ongetwijfeld gaat krijgen :

misschien is het handig om ook bij een lokale (goed bekend staande) pc boer het lijstje met componenten (zoals hierboven door jou genoemd) voor te leggen en te vragen wat hij voor het geheel rekent. Voordeel daarvan is dat jij de machine koopt bij een winkel die je kent en vertrouwt. 2e voordeel is dat bij een eventueel defect de machine 'lokaal' door jouzelf kan worden weggebracht (geen externe transport risico's) en vermoedelijk ook nog eens heel erg snel gerepareerd is. Bij een lokale pc boer hebben de klanten veelal een soort van 'relatie' met die pc boer en da's verreweg te verkiezen boven een webshoprelatie (bij dit soort dure aankopen).
 
Laatst bewerkt:
Ik kom bij Azerty op 2591 euro en dan zit windows 10 er nog niet bij.
 
Niet rot bedoeld hoor, maar zoals je het nu vraagt is het voor ons dubbel werk en kost het dus ook dubbel tijd om je goed te kunnen adviseren. Je zou de helft ervan weg kunnen nemen door achter de componenten de prijs te zetten die de webwinkel ervoor vraagt. Je weet die prijzen immers al (gezien het totaalbedrag dat je noemt).

Vooruitlopend op de gedetailleerde adviezen die je ongetwijfeld gaat krijgen :

misschien is het handig om ook bij een lokale (goed bekend staande) pc boer het lijstje met componenten (zoals hierboven door jou genoemd) voor te leggen en te vragen wat hij voor het geheel rekent. Voordeel daarvan is dat jij de machine koopt bij een winkel die je kent en vertrouwt. 2e voordeel is dat bij een eventueel defect de machine 'lokaal' door jouzelf kan worden weggebracht (geen externe transport risico's) en vermoedelijk ook nog eens heel erg snel gerepareerd is. Bij een lokale pc boer hebben de klanten veelal een soort van 'relatie' met die pc boer en da's verreweg te verkiezen boven een webshoprelatie (bij dit soort dure aankopen).

Was niet me bedoeling om iemand dubbel werk te laten doen, dacht gewoon dat sommige van jullie die echt in de pc wereld zitten mij zo even snel konden zeggen of deze prijs te veel is of dat dit wel mee valt.
En verder wou ik graag weten wat jullie vinden van dit systeem, en of ik nog wat dingen kan/moet veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet bij nader inzien mijn 1e bericht nuanceren, want de (gedetailleerde) prijzen die de door jou genoemde webshop hanteert, zijn nu ook weer niet écht nodig (om te weten) om elders een totaalprijs te gaan verkrijgen, dus ik was wellicht iets te stellig in mijn 1e posting.

Waar ik wel 100% achter blijf staan is mijn opmerking over die lokale pc-boer. (vertrouwensrelatie / ons kent ons / face to face relatie + snelle reactietijd bij problemen) Ik heb in het XP-tijdperk op de website van Alternate een machine bij elkaar geklikt (5500 gulden) en vervolgens heb ik het 'boodschappenlijstje' bij een winkel 'om de hoek' neergelegd. Zij waren bereid om de machine voor 5600 gulden te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Windows 10 kost maar € 20.... klik.
Paar dingen:
24 Gb om te gamen is je reinste flauwekul, levert je niks op maar dan ook echt niks, de meeste games vragen nog geen 8 Gb dus 16 Gb is voorlopig helemaal niet aan de orde en dus ruim voldoende.
Voor een top-end game-setup kies je dan een budget-SSD...zou ook mijn keuze niet zijn, zou voor een M2 SSD kiezen, een Samsung 960 Pro bijv.
De keuze voor zo'n dure socket 2011-3 processor ontgaat me ook eerlijk gezegd, er is, voor zover mij bekend, geen enkele game die gebruikt maakt van alle 6 de cores van deze cpu...
Daarom zou mijn keuze een Core i7 7700K zijn, deze heeft al een hogere baseclock en is dik € 200 goedkoper.
Voeding is ook tamelijk overkill, die kan ook 100 Watt lager maar levert je relatief weinig op, zou zelf voor deze setup voor een Seasonic kiezen, en wel deze.

Dat Gamepc zit in Tolbert. Groningen en daar ga je je pc, in geval van een defect, niet "even" heen brengen dus dat wordt opsturen, gezien het gewicht gaat dat niet voor € 6,95 pakket-post.
In dat opzicht heeft gast0225 een goed punt, regionaal of beter nog, lokaal ligt meer voor de hand.
De 4 jaar garantie die Gamepc zogezegd geeft is ook dik betaald als ik naar de prijzen kijk, het moet tenslotte ergens vandaan komen nietwaar...?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan mij de (mogelijke) gedachtengang van TS wel een beetje voorstellen....... De machine die ik in het XP tijdperk kocht was ook duidelijk overkill, maar ik had in geen jaren een leuke nieuwe machine gekocht en wilde qua processor, videokaart en geheugen min of meer zeker weten dat ik niet na 2 á 3 jaar weer zou moeten upgraden. Dat bleek achteraf verrekte goed te kloppen, want ik heb allerlei nieuwere software zonder één enkel probleempje supersnel / vloeiend kunnen draaien totdat ik de machine na 7 jaar afschreef.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die gedachte kan ik mij ook voorstellen maar dan nog denk ik niet dat je met de keuze voor een I7 7700K t.o.v. de I7 6850K dat risico loopt gezien de ontwikkelingen op de processor-markt wat in feite alleen die-shrinks zijn zonder noemenswaardig prestatie-verschil dus in dat opzicht zit TS ook met de i7 7700K veilig voor de komende jaren.
Het scheelt hem echter wel ruim € 200 op alleen al de processor, de socket 1151-moederborden zijn ook een stuk goedkoper als die 2011-3 borden dus al met al zou TS daarmee al een fors bedrag kunnen besparen zonder op kwaliteit of prestaties in te leveren en dat verschil kunnen investeren in een andere SSD of processor-koeler bijv. want een goede luchtkoeler ( bijv. Noctua ) koelt minstens zo goed en is veelal stiller.
Maar goed, het is niet mijn spaarpot maar ik vond de prijs nogal fors voor deze setup t.o.v. de prestaties dus ik dacht "ik roep even wat".. :D
 
Inderdaad, die gedachte kan ik mij ook voorstellen maar dan nog denk ik niet dat je met de keuze voor een I7 7700K t.o.v. de I7 6850K dat risico loopt gezien de ontwikkelingen op de processor-markt wat in feite alleen die-shrinks zijn zonder noemenswaardig prestatie-verschil dus in dat opzicht zit TS ook met de i7 7700K veilig voor de komende jaren.
Het scheelt hem echter wel ruim € 200 op alleen al de processor, de socket 1151-moederborden zijn ook een stuk goedkoper als die 2011-3 borden dus al met al zou TS daarmee al een fors bedrag kunnen besparen zonder op kwaliteit of prestaties in te leveren en dat verschil kunnen investeren in een andere SSD of processor-koeler bijv. want een goede luchtkoeler ( bijv. Noctua ) koelt minstens zo goed en is veelal stiller.
Maar goed, het is niet mijn spaarpot maar ik vond de prijs nogal fors voor deze setup t.o.v. de prestaties dus ik dacht "ik roep even wat".. :D

Vind ook fijn dat jullie reageren want zoals je zegt is toch best een flink bedrag,
Misschien moet ik idd gaan voor de i7 7700k zal het eens gaan na kijken verder is het systeem wel in orde ?
Komende 5 jaar zit ik hier toch wel goed mee toch ?
 
Vraag mij af wat je nu hebt, zet een link van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.

Een Intel van de 3 of 4e generatie kan een game PC nog goed laten werken indien de GHz voldoende hoog is en kunnen nog jaren mee.
Dan zou een gewenste videokaart al voldoende zijn met eventueel wat ram en indien nog niet aanwezig een SSD.

Antwoord van Intel afwachten op de nieuwe AMD Ryzen kan ook nog dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan