pps werkt niet buiten powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoemper

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2012
Berichten
18
Bij windows 7 stuurde ik wel eens pps bestanden in bijlage. Dat kon gedraaid worden zonder powerpoint. Nu heb ik windows 10 en de nieuwe versie van office en dat lukt niet meer. Weet iemand raad ?
 
Ondertussen heb ik ondervonden dat de nieuwe powerpoint zelfs niet meer opslaat in pps. Als ik dat wel aanklik in "opslaan als" wordt toch een ppt of pptx gemaakt. Ook pps bestanden die mij worden toegestuurd kunnen alleen geopend worden met powerpoint.
 
Dat is het probleem. Bij de oudere versie werkte een presentatie perfect zonder powerpoint als het bewaard werd als pps formaat. Daar hebben ze blijkbaar verandering in gebracht.
 
De PPS extensie is oud. De huidige versie van Powerpoint gebruikt Open XML met als extensie PPTX of PPSX. De PPS en PPSX kunnen met een Powerpoint Viewer worden geopend. PPT en PPTX zijn voor de ontwikkel omgeving van Powerpoint.
 
OK, ik heb begrepen dat het niet meer zo vlot werkt. Als ik nu informatie in presentatievorm doorstuur moeten die mensen, waarvan velen met weinig computerkennis, eerst nog wel de viewer installeren. Dat is spijtig maar dat was met de vorige versie een stuk makkelijker.
Toch bedankt voor jullie reacties.
 
Ik gebruik Office 2016 en daarin is het met Powerpoint ook mogelijk om een presentatie als .pps op te slaan en ik ga er eigenlijk vanuit dat dat in voorgaande versies ook zo is.
 
Ik heb nu ook office 2016 en in de lijst vind je inderdaad opslaan als ' powerpoint 97-2003 voorstelling als pps' . Dat moet je eens doen en je zal zien dat het niet als pps is opgeslagen.
 
Werkt hier prima. Wat wel vreemd is, is dat de pps presentatie werd geopend op m'n 2e beeldscherm die niet aan stond, maar verder is er niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
En werkt dat zonder gebruik van een extern programma ( powerpoint viewer,...) ? En gebruik je ook windows 10 ?
 
Ik heb inderdaad Windows 10 en Office 2016. Die zojuist als .pps opgeslagen presentatie werkt prima.
 
Nu breekt mijn klomp helemaal. Als je in de verkenner naar de eigenschappen van het bestand gaat kijken, welke extensie vind je dan terug ?
En nog een vraagje: als iemand u een pps als bijlage van een email meestuurt, kan je dat dan zonder meer openen ?
 
Ik heb de extensies altijd zichtbaar staan en dat is gewoon .pps
Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad maar ik doe er te weinig mee om goed antwoord op je laatste vraag te kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. Ik vind dit wel zeer enerverend. Nu moet ik echt op zoek naar MIJN probleem.
 
Stuur mij eens zo'n bestand die je als .pps hebt opgeslagen. Wie weet zie ik iets. Je kan me mailen door op mijn naam te klikken.
 
Het voorbeeld dat je stuurde werkt hier prima. Als ik de extensie wijzig in .ppt wordt deze ook keurig in de Powerpoint ontwikkelomgeving geopend.
 
Ja, bij mij ook, maar dat wil ik juist niet. Als je mijn bijlage dubbelklikt moet die gewoon afspelen, zo was het vroeger. Nu hebben ze daar blijkbaar komaf mee gemaakt.
 
Dat was het eerste deel van mijn reactie, dat werkt hier prima.
.pps speelt meteen goed af en .ppt opent in de ontwikkelomgeving.
Ik zie het frame van een fiets.
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik u verkeerd begrepen heb. Bij mij werkt dat dus niet zonder powerpoint. Ik zal dus op zoek moeten naar het probleem. Alleszins erg bedankt voor de reacties. Ik weet nu alleszins dat het wel moet kunnen.
 
Bij mij zal hij zonder Powerpoint ook niet openen, dan is minimaal een Powerpoint Viewer nodig en voor zover ik weet is dat altijd zo geweest. Er moet tenslotte een programma zijn waarmee de presentatie kan worden geopend. Het is niet een uitvoerbaar bestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan