Foutmelding OX8004210A Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
221
Gisteren Outlook 2016 geïnstalleerd. Ik draaide hiervoor Enterprise 2007, welke middels een pop up steeds aangaf dat mijn account niet als standaardaccount was ingesteld, hetgeen echter wel het geval was.
Verzenden en ontvangen ging wel, maar iedere keer verscheen de popup.

Na installatie van office 2016 gaf het programma aan dat er een probleem was met het ontvangen van mail (fout OX8004210A).
Het bericht luidt: Taak ontvangen rapporteert: fout OX8004210A. Er is een time out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen.
De mail, ook de testmail van outlook), krijg ik echter wel gewoon binnen. Wel zie ik dat de kolom onder in beeld (verzenden en ontvangen) niet helemaal volloopt. (Blijft hangen op 81%).
Alle taken worden goed uitgevoerd behalve de taak van ontvangen.
Voorts zie ik onder in de taakbalk, na minimalisering van Outlook, dat het icoontje van outlook voortdurend op het synchroniseren van mappen staat.
Volgens mij is er iets niet ok.
Heeft iemand wellicht een idee dan wel een oplossing?

Niek.
 
Laatst bewerkt:
Servertijd verhoogd naar 4 minuten. Geen soelaas. Wel andere fout: OX80042108
 
Vermoedelijk zit er iets in de weg. Dit probleem wordt onder meer veroorzaakt door antivirussoftware van de volgende leveranciers: -Symantec (Norton), -McAfee, -Trend Micro (PC-cillin), -Panda.
Bezoek eventueel de websites van uw antivirussoftware voor meer informatie.
 
Vermoedelijk zit er iets in de weg. Dit probleem wordt onder meer veroorzaakt door antivirussoftware van de volgende leveranciers: -Symantec (Norton), -McAfee, -Trend Micro (PC-cillin), -Panda.
Bezoek eventueel de websites van uw antivirussoftware voor meer informatie.

Heb je nu twee pakketten office geinstalleerd.?
 
Ik heb het oude Enterprise er nog op staan. Programma is niet meer benaderbaar. Komt waarschijnlijk door outlook 2016.
Ik weet ook niet als ik Enterprise verwijder of al mijn mails nog intact blijven
 
Heb geprobeerd enterprise te verwijderen. Lukt niet. Windows geeft aan dat het bestand beschadigd is en dat ik hem opnieuw moet installeren. Deinstalleren lukt helaas niet.
 
Ik heb het probleem opgelost door een aantal oude accounts te verwijderen. Hierna liep outlook 2016 als een speer.
 
Dat is netjes opgelost zo, die oude accounts die in de weg zaten. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan