Geen beeld meer via vga,dvi

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabrio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2017
Berichten
1
Hallo allemaal ,

Ik kreeg het volgend probleem bij een klant :

Deze persoon heeft een computer , waarmee hij via dvi inputs reclame spotjes weergeeft op 3 schermen

Na het heropstarten van de computer heeft hij geen beeld meer op geen enkel scherm , als ikzelf een scherm op aansluit krijg ik steeds de melding no signal , op de dvi inputs werden vga omvormers gebruikt zoals je ziet op de afbeeldingen , kan mij iemand helpen hoe ik terug beeld op een scherm krijg zn dus opnieuw de computer kan configureren ?

Ikzelf heb al geprobeert met nieuwe vga kabels en ander scherm maar dat werkte niet

Mvg Fabrice
 

Bijlagen

  • IMG_1362.JPG
    IMG_1362.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 62
  • IMG_1361.JPG
    IMG_1361.JPG
    1 MB · Weergaven: 63
  • IMG_1360.JPG
    IMG_1360.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 58
Je zult eerst eens moeten vertellen welke hardware er in die pc zit en welk besturingssysteem er draait.
Zo te zien zitten er 2 videokaarten in, vraag is welk merk & type.
Probeer dan eens om er 1 kaart uit te halen en kijk wat het resultaat is, indien geen beeld, dan de kaart wisselen met degene die er voorheen uitgehaald is..
Nog steeds geen beeld, kijk dan eens naar de waarden van de 3,3V, 5V en 12V rails in de BIOS en vermeld deze.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen beeld, kijk dan eens naar de waarden van de 3,3V, 5V en 12V rails in de BIOS en vermeld deze.
Beetje lastig lijkt mij :)
Even indien mogelijke een andere kaart erin steken die wel een vga aansluiting heeft.
 
Pc heeft nog een parallelle poort. Zal wel niet meer van het nieuwste zijn.

Ik zou er geen tijd meer insteken en de klant adviseren over te stappen op een deugdelijke oplossing. Bijv. Yodeck.com in combinatie met de Raspberry Pi. Die krijg je er zelfs gratis bij als je een jaarabonnement neemt.
 
Hallo

Reeds aangehaald in antwoord # 2 ...

Controleer de voeding op zijn korrekte uitgangsspanningen.

Multimeter werkt ook vlot , en is ook bruikbaar zelfs zonder beeldweergave...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan