Caddy voor 2e HD (SSD) in interne vrije bay van HP-laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Ik heb een 2e laptop: HP Pavilion dv7-1220ed.
Die kan ik -"geüpgradet"- een nuttig doel laten dienen.

RAM=4GB, HDD=256GB, CPU=Pentium Dual Core T4200-2.0GHz
OS=Vista Home. Accu is op (In de plaatjes zit ie erin, maar ongevaarlijk)
Een "oudje" dus, maar werkte nog goed, wel langzaam en onvoldoende updates te krijgen bij MicroSoft.

Daarom Vista vervangen door Win10 (had nog een goedkope licensie liggen).
Dit was al een enorme verbetering, maar het opstart tempo langzaam zoals te verwachten met een klassieke HDD.
Het bleek, dat deze laptop 2 disk-bay's bezit:2017-02-26 16.26.20_renamed_12645.jpg.
Dus een systeem-SSD erbij was het plan

Daarom:
  • De Win10 partitie van de HDD gecloned naar een nieuwe 120GB SSD.
  • Van de oude HDD de Win10 partitie eraf en de datapartitie(s) ervan vergroot.
  • De beide schijven geplaatst, waarbij de SSD op de plaats van de oorspronkelijke HDD-locatie (Systeem).
Dit werkt mooi: aanzienlijk sneller en meer opslagruimte zowel voor het systeem als voor data.

Maar....:
Bij gebrek aan een ophangconstructie voor de SSD zoals van origine om de HDD zit, is het een wat primitief gedoe.
Zie deze plaatjes:
2017-02-26 16.27.25_renamed_8428.jpg De SSD moet ik zo in de aansluiting steken
2017-02-26 16.28.12_renamed_11911.jpg Komt dan zó te zitten, zonder steun e.d.
2017-02-26 16.45.45_renamed_10541.jpg Eindsituatie HDD in caddy en SSD verwisseld (zoals hierboven al aangeduid)
Een voorlopige voorziening ter stabilisatie: een laagje schuimrubber onder de SSD (in plaatje natuurlijk niet zichtbaar) en een rolletje van hetzelfde spul tussen de vrije zijde van de SSD en het laptopframe. Dit kan natuurlijk niet zo blijven.

Probleem:
Waar kan ik zo'n caddy bemachtigen, waarmee ik de SSD netjes in het systeembedje van die laptop kan inbouwen?
Zie de originele caddy
2017-02-26 14.22.50.jpg
2017-02-26 14.24.19.jpg

Ik vind wel caddies ter plaatsing van een SSD op de locatie van de CD/DVD-drive, maar die wil ik er (voorlopig) nog niet uit hebben.
Zelf zo'n ding maken? Staalplaat? Moeilijk te buigen en heb er het goede gereedschap niet voor.
Wie heeft een (of meerdere) suggestie(s)?
 
De 2e link ($ 19,99) is nog te doen, hoewel inderdaad belachelijk prijzig!
Maar "Out of stock" en moet uit uit de USA komen: dure verzendkosten.
Voorlopig ga ik maar gewoon voorzichtig om met dit lapje.
Misschien kan ik wat zaag- en buigwerk doen aan een aluminium plaatje.
Wacht nog even op een suggestie van andere reacties.
Maar wel bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan